مطالب مرتبط:
چه کشورهایی نتانیاهو را دستگیر خواهند کرد؟ |
چه کشورهایی نتانیاهو را بازداشت خواهند کرد؟
باند حفاران غیرمجاز آثار باستانی در دیواندره دستگیر شد
عامل توهین به شهدای خدمت در اینستاگرام دستگیر شد
مدیرعامل مسکن مهر رودهن دستگیر شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 08:502024-05-26بين الملل

چه کشورهایی نتانیاهو را دستگیر خواهند کرد؟


در صورت صدور حکم نهایی دیوان کیفری بین المللی مبنی بر دستگیری نتانیاهو و گالانت، 124 کشوری که این دیوان را به رسمیت می شناسند، موظف به دستگیری نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، هر روز که از جنایت ها و نسل کشی های رژیم صهیونیستی در نوار غزه می گذرد، بر فشارهای جهانی و انزوای سیاسی این رژیم افزوده می شود که اقدام اخیر دیوان کیفری بین المللی (ICC ) در این راستا قابل ارزیابی است.

روز دوشنبه 20 می (31 اردیبهشت)، کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین المللی درخواستی برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارائه و اعلام کرد که این تصمیم به خاطر کشتار فلسطینیان، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان گرفته شده است.

خیز کشورهای جهان برای اجرای حکم دیوان و بازداشت نتانیاهو برخلاف مخالفت چند کشور از قبیل آمریکا، انگلیس، جمهوری چک و اتریش از تصمیم دیوان کیفری بین المللی اما گویی درخواست دادستان کل دیوان برای دستگیری نتانیاهو با استقبال بسیاری از کشورها حتی متحدان اروپایی کاخ سفید مواجه شده است.


برچسب ها: دیوان کیفری بین المللی - وزیر جنگ رژیم صهیونیستی - رژیم صهیونیستی - دیوان کیفری - بین المللی - صهیونیستی - نتانیاهو
آخرین اخبار سرویس:

چه کشورهایی نتانیاهو را دستگیر خواهند کرد؟

چه کشورهایی نتانیاهو را دستگیر خواهند کرد؟