مطالب مرتبط:
فروش داروهای گیاهی در عطاری ها ممنوع است
فروش داروهای گیاهی در عطاری ها ممنوع است
فروش داروی گیاهی در عطاری ها ممنوع است/ همکاری با پلیس فتا
فروش داروی گیاهی در عطاری ها ممنوع است
فروش داروی گیاهی در عطاری ها ممنوع است/همکاری با پلیس فتا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 22:152024-05-26پزشكي

فروش داروهای گیاهی در عطاری ها ممنوع است


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بحث توریسم سلامت اشاره و از پذیرش دانشجوی خارجی در رشته طب سنتی از کشورهای اتریش، تایلند، عراق، - ترکیه، افغانستان، هندوستان و…، خبر داد و گفت: طب سنتی طب بومی کشورمان است و وارداتی نیست و می توانیم در این زمینه به خودکفایی فرآورده های دارویی برسیم.

رییس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: بحث فروش داروهای گیاهی و ورود به حیطه درمان در عطاری ها ممنوع است و فقط داروخانه ها مجاز به عرضه این داروها هستند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر؛ روشنک مکبری نژاد، روز یکشنبه در نشست خبری اولین کنگره علمی طب ایرانی که در محل انجمن برگزار شد، افزود: از آنجایی که عطاری ها باعث حفظ میراث گیاهان بودند، نظام دهی و قانون مند کردن آنها ضروری است و فقط مجاز به عرضه گیاهان بوده و نباید در حیطه درمان دخالت کنند.

 وی با اشاره به اینکه آیین نامه فروش داروهای گیاهی تدوین شده ولی هنوز اجرایی نشده است، اظهار داشت: طب سنتی ظرفیت های بالقوه و بالفعل دارند ولی هنوز به درستی در کشورمان استفاده نشده در حالی که در دنیا طب سنتی و طب مکمل جزو استراتژی های سازمان جهانی بهداشت بوده که در نظام سلامت کشورها استفاده شود.

 مکبری نژاد تصریح کرد: در سیاست های بالادستی قانون برای توسعه طب سنتی وجود دارد ولی زمان بر است تا از این ظرفیت استفاده


برچسب ها: داروهای گیاهی - عطاری ها - طب سنتی - علوم پزشکی شهید بهشتی - عضو هیأت علمی دانشگاه - پذیرش دانشجوی خارجی - دانشگاه علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

فروش داروهای گیاهی در عطاری ها ممنوع است

فروش داروهای گیاهی در عطاری ها ممنوع است