مطالب مرتبط:
اکسپو دریچه ورود صنعت، علم و فرهنگ ایرانی به بازارهای جهانی
دلایل حذف یک سریال از پلتفرم های ایرانی
رفاقت گرگ ایرانی با یک پرسپولیس دو آتیشه/هادی چوپان رسما تیم محبوبش لو داد!
مادر دختر 11 ساله اوتیسمی : دیانا را در باغ متروکه کشتم و جسدش را آتش زدم / شوک بزرگ این مادر به ایرانی ها + عکس جگرسوز
این دختر ایرانی ملکه زیبایی جهان شد / رزیتا دغلاوی نژاد کیست؟ + عکس و بیوگرافی جدید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:202024-04-29فرهنگي

دکتر مجتهدی تاکید فراوانی بر فرهنگ ایرانی داشت


زنده یاد مجتهدی تسلط فراوانی بر فلسفه غرب داشت؛ اما هیچ گاه خود را ذوب در فرهنگ غربی نمی دانست؛ وی در حوزه اندیشه غربی مستغرق بود؛ - وزیر ارشاد گفت: زنده یاد مجتهدی تسلط فراوانی بر فلسفه غرب داشت؛ اما هیچ گاه خود را ذوب در فرهنگ غربی نمی دانست؛ وی در حوزه اندیشه غربی مستغرق بود؛ اما بر هویت فرهنگ ایرانی تاکید داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم نکوداشت زنده یاد کریم مجتهدی از اساتید برجسته علوم فلسفه اظهار کرد: در سال هایی که استاد مجتهدی بازنشسته شد، نجفی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سعی فراوانی در تکریم ایشان داشت که این گونه احترام به بزرگان الگوی مناسب در کشور است.

وی افزود: در دوران تحصیل در مقطع دکترا در دو نیم سال افتخار تلمذ در خدمت دکتر مجتهدی را داشتیم، با وجود تسلط ایشان به زبان های لاتین از یک کلمه غیر فارسی استفاده نمی کردند، ایشان همواره تاکید داشتند که باید از کلمات فارسی استفاده شود.

اسماعیلی بیان کرد: ایشان همواره بر جایگاه معلمی تاکید فراوان داشتند، زمانی که ایشان متوجه شدند بنده به عنوان استاد وارد دانشگاه تهران شدم، بیش از 40 دقیقه با بنده صحبت کردند و نکات فراوانی را در خصوص نحوه آموزش گوشزد کردند.


برچسب ها: فرهنگ - فراوانی - فرهنگ ایرانی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - پژوهشگاه علوم انسانی - فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزیر فرهنگ و ارشاد
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مجتهدی تاکید فراوانی بر فرهنگ ایرانی داشت

دکتر مجتهدی تاکید فراوانی بر فرهنگ ایرانی داشت