مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 ساعت 12:152024-04-22سياسي

چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟


متقاعدکردن افرادی که هم نظر شما هستند کار سختی نیست، ولی تلاش برای تغییر نظر فردی مخالف یا منتقد داستان دیگری است.

برای تغییردادن نظر دیگران و تأثیرگذاشتن بر آنها باید یاد بگیریم که چگونه به رغم داشتن دیدگاه های مختلف، - به خوبی گفت وگو کنیم.

برای رسیدن به این هدف استراتژی ها و نکات مهمی وجود دارند که با رعایت آنها می توانیم گفت وگوهای سازنده تری داشته باشیم و بر دیدگاه و نظر دیگران اثر بگذاریم.

در پژوهشی که برای کتاب لورا با عنوان لبه: تبدیل دشواری به مزیت (Edge: Turning Adversity into Advantage) انجام شد، بیش از 60 رهبر تحت نظر گرفته شدند و سپس با آنها مصاحبه شد.

این رهبران سعی داشتند همکاران و سایر افراد را راضی کنند که نظرشان را درباره روشی که در ابتدا با آن مخالف بودند، تغییر دهند.

به گزاش چطور، رهبرانی که در غلبه بر تردید دیگران بیشترین موفقیت را داشتند، کسانی بودند که پیش از تلاش برای متقاعدکردن دیگران ریشه اختلافات را تشخیص می دادند.

آنها ابتدا از خود می پرسیدند چه چیزی موجب مقاومت فرد مخالف در برابر من می شود؟ معمولا این رهبران تعیین می کردند که چه جنبه هایی از استدلال هایشان بیشترین مخالفت و واکنش های احساسی را در طرف مقابل برانگیخته اند، سپس بسته به پاسخ داده شده با یکی از سه استراتژی هدفمند زیر با آن موقعیت روبه رو می شدند.


برچسب ها: تغییر - گفت وگو - رهبر - رهبران - دیدگاه - افراد - استراتژی
آخرین اخبار سرویس:

چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟

چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟