مطالب مرتبط:
وقتی احمدی نژاد اسم قوچ ارمنی را برای اولین بار شنید؛ یک خاطره جدید و عجیب از حضور احمدی نژاد در یک جلسه محیط زیستی (فیلم)
تغییر باورنکردنی هرکول ایرانی /لاغری عجیب رضا زاده و حضورش در یک مراسم خاص +عکس
سن بازنشستگی تغییر کرد؟
تغییر باورنکردنی هرکول ایرانی /لاغری عجیب رضا زاده و حضورش در یک مراسم خاص +عکس
رییس جمهور: نرخ ارز عامل تغییر تورم شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 ساعت 15:252024-05-08سياسي

چه اسم و فامیلی را می توان تغییر داد؟


افراد به دلایل مختلف ممکن است تصمیم به تغییر نام و نام خانوادگی خود داشته باشند و بخواهند شناسنامه خود را در این خصوص اصلاح کنند، لازم است بدانیم این موضوع مستلزم قوانینی است که باید به آن ها توجه کرد.

- افراد به دلایل مختلف ممکن است تصمیم به تغییر نام و نام خانوادگی خود داشته باشند و بخواهند شناسنامه خود را در این خصوص اصلاح کنند، لازم است بدانیم این موضوع مستلزم قوانینی است که باید به آن ها توجه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به شهروند ارتقا پیدا می کنند.

حقوق شهروندی مجموعه حق هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران همچون بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول 32، 34، 35، 37، 38 و 39 به آن اشاره شده است.

یکی از موضوعات قابل توجه حقوق شهروندی، موضوع تغییر نام و نام خانوادگی است؛ هیچ محدودیتی برای درخواست تغییر نام خانوادگی وجود ندارد و هر کسی می تواند برای تغییر نام خانوادگی خود به سازمان ثبت احوال مراجعه کند و درخوا


برچسب ها: تغییر نام و نام خانوادگی - شهروند - حقوق شهروندی - نام خانوادگی - حقوق شهروندی در ایران - قوانین - تغییر نام
آخرین اخبار سرویس:

چه اسم و فامیلی را می توان تغییر داد؟

چه اسم و فامیلی را می توان تغییر داد؟