مطالب مرتبط:
‎نظام ‏ سلامت درگیر سکوهای اینترنتی
بیش از 350 میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می برند/ هزینه 30 میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی برای بیماران مبتلا به آسم در هرمزگان
مشخصات شگفت آور تانک اصلی نبرد T-54/T-55 روسیه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 ساعت 16:102024-05-06پزشكي

«آسم» از معضلات اصلی نظام سلامت در کشورها


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آسم یکی از معضلات اصلی نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران محسوب می شود که از آبان 1398 برنامه تشخیص، - ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آسم یکی از معضلات اصلی نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران محسوب می شود که از آبان 1398 برنامه تشخیص، درمان و مراقبت آسم به صورت آزمایشی در دانشگاه های پزشکی اصفهان، ارومیه، اهواز، قزوین، کاشان، کرمان و مراغه اجرا می شود.

مهدی دلاوری، امروز(دوشنبه، 17 اردیبهشت) در آیین روز جهانی آسم در کاشان، اظهار کرد: بیش از260 میلیون نفر در دنیا مبتلا به آسم هستند و پیش بینی می شود که طی یک دهه آینده تعداد مبتلایان به این بیماری تا بیش از 100 میلیون نفر افزایش یابد.

وی افزود: بیشترین مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماری در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد و بنا به آمار، روزانه بیش از یک هزار نفر در جهان به علت آسم جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بنا بر گزارش ها، یک هزار و 537 بیمار مبتلا به آسم در مراکز خدمات جامع سلامت شناسایی و تحت مراقبت های تخصصی قرار دارند که یک هزار و 148 نفر آنها خانم و 703 نفر نیز آقایان هستند.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی کاشان - دانشگاه علوم پزشکی - نظام سلامت - کشورها - کشورهای جهان - معاون بهداشت - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

«آسم» از معضلات اصلی نظام سلامت در کشورها

«آسم» از معضلات اصلی نظام سلامت در کشورها