مطالب مرتبط:
آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کرمان کنترل شده است
قاتلی که تا پای دار رفت اما بالای دار نرفت
شیخ احمد 15 سال از فعالیت در ورزش بین الملل محروم شد
مصرف بالای سوخت توسط خودرو های داخلی علت ناترازی سوخت کشور
غفلت محیط زیستی در فعالیت های معدنی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 ساعت 09:252024-05-07اقتصادي

فعالیت بالای آفت شته در مزارع فیروزه


با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، آفت شته فعالیت بالایی را در مزارع نشان می دهد، بنابراین جهت کنترل خسارت، مبارزه توأم با سن به بهره برداران تأکید می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، آفت شته فعالیت بالایی را در مزارع نشان می دهد، بنابراین جهت کنترل خسارت، مبارزه توأم با سن به بهره برداران تأکید می شود.

حسن کلیدری در حاشیه بازدید میدانی از مزارع غلات این شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شهرستان فیروزه حدود 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت غلات قرار دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت سبز غلات با توجه به بارندگی های اخیر مطلوب بوده و مبارزه علیه آفت شته روسی در بیشتر مزارع در دو الی سه نوبت انجام شده است، اذعان کرد: در اکثر مزارع تغذیه گیاهی به صورت محلول پاشی همراه با سم پاشی علیه آفات شته روسی و سن مادری انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه در خصوص وضعیت مبارزه با شته و علف های هرز در منطقه بیان کرد: باید پایش سایر عوامل خسارت زا (سفیدک پودری و زنگ زرد) انجام شود.

وی تأکید کرد: باید به طور مدام بازدید از مزارع غلات سم پاشی شده با سموم میکرو کپسوله به عمل آید تا کارایی سموم، بررسی شده و نیز مزارعی که هنوز عملیات سم پاشی را انجام نداده اند، توصیه های لازم در زمینه کنترل


برچسب ها: مزارع - شرایط آب و هوایی - بهره برداران - مبارزه - آب و هوایی - فیروزه - فعالیت
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بالای آفت شته در مزارع فیروزه

فعالیت بالای آفت شته در مزارع فیروزه