مطالب مرتبط:
برپایی آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
مراسم برترین های فوتبال تهران برگزار می شود
کاندیداهای برترین مربی فصل لیگ انگلیس
صنعت موشکی و صنعت خودروسازی؛ پس چرا روسیه برترین خودروساز نیست
برترین تیم های فوتسال جهان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 ساعت 11:352024-05-10سياسي

رستم برترین آفریده حکیم فردوسی است


رستم مجموعه ای از اندیشه، خرد، نیرو، دلاوری، بردباری، از خودگذشتگی، زیرکی و استواری است که باعث شده برترین آفریده فردوسی باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک شاهنامه پژوه گفت: رستم مجموعه ای از اندیشه، خرد، نیرو، دلاوری، بردباری، از خودگذشتگی، زیرکی و استواری است که باعث شده برترین آفریده فردوسی باشد.

علیرضا قیامتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: رستم جهان پهلوان شاهنامه تنها زور و بازو نیست بلکه پهلوان اخلاق، نیکی، آزادگی، مهرورزی و برترین آفریده فردوسی است و مجموعه ای از اندیشه، خرد، نیرو، دلاوری، بردباری، از خودگذشتگی، زیرکی و استواری است که تمامی این ویژگی ها در وجود رستم جمع شده است.

وی با بیان اینکه رستم یگانه نماینده و مظهر توده های مردم است، افزود: رستم دستان بالاترین شخصیت شاهنامه است و هیچ شخصیتی بالاتر از او نیست و خود تاج بخش است بدین معنا که پادشاه را او به نمایندگی از مردم انتخاب می کند.

این شاهنامه پژوه تصریح کرد: جالب این است که رستم جامع همه خوبی ها است و می توان گفت که شاید خرد گودرز و پیران، پهلوانی دیو، میهن دوستی بهرام، بی باکی بیژن، نیرومندی سهراب و نازک دلی سیاوش را در خودش دارد.

تبلور زندگی و آرزوهای ایرانیان در زندگی رستم است و همیشه قدرت خود را در خدمت انسانیت، تهیدستان و نیازمندان می بیند و با خدا نی


برچسب ها: رستم - فردوسی - برترین - شاهنامه - پهلوان - شاهنامه پژوه - ایسنا
آخرین اخبار سرویس:

رستم برترین آفریده حکیم فردوسی است

رستم برترین آفریده حکیم فردوسی است