مطالب مرتبط:
رقابتِ تناتنگ 37 نماینده سابق در مرحله دوم انتخابات مجلس/ این چهره های شاخص به مرحله دوم رفتند/ رأی کدام منتخبان باطل شد؟ +جدول
رقابتِ تنگاتنگ 37 نماینده سابق در مرحله دوم انتخابات مجلس/ این چهره های شاخص به مرحله دوم رفتند/ رأی کدام منتخبان باطل شد؟ +جدول
فوری؛ مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد
جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
عملیات «وعده صادق» به تمام شیاطین و دشمنان و جبهه باطل حمله کرد/اعتراف مقامات آمریکایی به عدم پیروزی مقابل ایران طی 45 سال اخیر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 ساعت 10:252024-05-08بين الملل

مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد


آمریکا، مجوزهایی که به شرکت هایی شامل اینتل و کوالکام اجازه می داد تراشه های مورد استفاده در لپ تاپ ها و گوشی ها را به شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی صادر کنند را باطل کرد.

- آمریکا، مجوزهایی که به شرکت هایی شامل اینتل و کوالکام اجازه می داد تراشه های مورد استفاده در لپ تاپ ها و گوشی ها را به شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی صادر کنند را باطل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع آگاه اظهار کردند بعضی از شرکت ها روز سه شنبه مطلع شدند که مجوزشان باطل شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا تایید کرد که تعدادی از مجوزهای صادرات را باطل کرده اما از شرکت هایی که مجوزشان لغو شده است، نام نبرد.

این اقدام پس از رونمایی نخستین لپ تاپ مجهز به هوش مصنوعی هواوی به نام میت بوک ایکس پرو صورت می گیرد که در ساخت آن از پردازنده کور اولترا 9 اینتل استفاده شده است.

رونمایی این لپ تاپ، باعث عصبانیت قانونگذاران جمهوریخواه شد که عرضه این لپ تاپ را نشانه چراغ سبز وزارت بازرگانی به اینتل برای فروش تراشه به هواوی دانستند.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد برخی از مجوزهای خاص برای صادرات به هواوی باطل شده اند اما مشخص نکرد کدام مجوزها بوده اند.

لیز استفانیک، نماینده جمهوری خواه کنگره در بیانیه ای گفت: این اقدام، امنیت ملی آمریکا را تقویت کرده، از ن


برچسب ها: تجهیزات مخابراتی - شرکت ها - شرکت - لپ تاپ - کوالکام - استفاده - هواوی
آخرین اخبار سرویس:

مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد

مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد