مطالب مرتبط:
قدم به دنیای تاریخ و موزه در گیلان
قدم در تاریخ و موزه گیلان
با قدم در موزه ها به هزار توی تاریخ سفر کنید
شهدا تاریخ را نوشتند و خانواده هایشان آن را امضا کردند
آخرین خبر از تغییر ساعت کار اداری از این تاریخ/این مشترکان منتظر قبض های سنگین برق باشند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 ساعت 11:152024-05-18فرهنگي

موزه ها؛ گواهان تاریخ


در لابه لای نقوش، ظروف، تابلوها، سکه های قدیمی و البسه قصه های مختلفی از بزرگان، پادشاهان، اندیشمندان و مردمان آن دوران نهفته است، موزه ها گواهی بر تاریخ گرانسنگ این کشور هستند و باید در حفظ این تاریخ بکوشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دل چهارمحال و بختیاری موزه هایی وجود دارند که بازدید از آن ها به شما احساسی عمیق از تاریخ و فرهنگ ایران را القا می کند، این موزه ها با اشیاء باستانی، نقاشی ها، سکه هاو فرش ها داستان هایی از زمان های گذشته را برای ما زنده می کنند.

بازدید از این موزه ها، فرصتی است تا به تاریخ و هنر ایران نزدیک تر شوید و از زیبایی هایی که در آن ها پنهان شده اند، لذت ببرید.

موزه صنعت فرخشهر کارخانه عصاری رضوی فرخشهر قدمت 180 ساله دارد و اکنون در مالکیت میراث فرهنگی قرار گرفته و امروز تبدیل به یک موزه شده است.

در این موزه علاوه بر ابزار عصاری، اشیای مرتبط با معیشت، ابزار کار و زندگی و تعدادی محدود سند مربوط به مردمان بومی استان نیز نمایش داده می شود.

موزه بلدیه پل مصلی بروجن در کنار پل بزرگ مصلی بروجن یک موزه به نام بلدیه احداث شده است، برای احداث این موزه دولت هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال پرداخت کرده است و مساحت این موزه به 600 متر می رسد.


برچسب ها: موزه ها - موزه - تاریخ - چهارمحال و بختیاری - فرخشهر - بازدید - هایی
آخرین اخبار سرویس:

موزه ها؛ گواهان تاریخ

موزه ها؛ گواهان تاریخ