موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
76 سال پس از نکبت؛ نسل کشی در غزه
 مشاور امنیت ملی بایدن بزودی در عربستان و اسراییل؛ تلاش آمریکا برای توافق ریاض و تل آویو
شروع تحقیقات قضایی درباره جنایات اسراییل خواسته ای جهانی
تاکید معاون نخست وزیر انگلیس به ادامه حمایت نظامی از اسراییل
وزارت جنگ اسراییل به آتش کشیده شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 ساعت 14:252024-05-15بين الملل

اسراییل؛ 76 سال پس از «نکبت»


76 سال پیش در چنین روزی موجودیت کشوری جعلی به نام «اسراییل» از سمت حزب یهودی صهیون و به پشتوانه قطعنامه 181 سازمان ملل اعلام شد؛ روزی که از سمت فلسطینی ها «روز نکبت» نام گرفت.

- ایسنا/خراسان رضوی 76 سال پیش در چنین روزی موجودیت کشوری جعلی به نام اسراییل از سمت حزب یهودی صهیون و به پشتوانه قطعنامه 181 سازمان ملل اعلام شد؛ روزی که از سمت فلسطینی ها روز نکبت نام گرفت.

در سال 1916 و پس از اینکه حکومت عثمانی فروپاشید و فلسطین به بریتانیا رسید، قیمومیت این کشور بر فلسطین آغاز شد و این آغاز راهی بود که 32 سال بعد به اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل جلی اسراییل انجامید تا رویای دیرینه یهود برای داشتن سرزمینی مستقل و ایجاد ملتی واحد به تحقق بپیوندد.

در سال 1947 و پس از 31 سال تنش خونین که یک طرف آن انگلیس و یهودیان حزب صهیون قرار داشتند و در طرف دیگر مردم فلسطین و دیگر کشورهای عربی، سازمان ملل به پیشنهاد انگلیس با صدور قطعنامه ای اقدام به تقسیم کشور فلسطین کرد، به گونه ای که 55 درصد اراضی این سرزمین به یهودیان رسید و مقرر شد بیت المقدس نیز زیر نظر سازمان ملل اداره شود.

این طرح اما با واکنش منفی اعراب و مردم فلسطین مواجه شد و فلسطینیان نمی توانستند بپذیرند که باید بیش از نیمی از سرزمین خود را تقدیم به جمعیتی یهودی کنند.


برچسب ها: فلسطین - سازمان ملل - اسراییل - در چنین روزی - فلسطینی ها - سازمان - کشور
آخرین اخبار سرویس:

اسراییل؛ 76 سال پس از «نکبت»

اسراییل؛ 76 سال پس از «نکبت»