مطالب مرتبط:
جایگاه زبان فارسی در تاریخ عثمانی
گرمای جهنمی از این تاریخ می آید+ نقشه هوای گرم
خوش شانس ترین موتورسواران تاریخ + فیلم
جواد نکونام به دنبال تاریخ سازی در استقلال
خبر مهم برای مسافران؛ چالوس از این تاریخ 3 روز بسته است!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 ساعت 09:402024-04-29فرهنگي

جایگاه زبان فارسی در تاریخ عثمانی


عربی به وفور از واژه های زبان فارسی تأثیر پذیرفت و از آن اقتباس کرد، حتی ترکی عثمانی نیز از فارسی هزاران کلمه را وام گرفت، تا آنجا که شمس الدین سامی (نگارنده نخستین دائره المعارف ترکی) در آغاز قرن بیستم در ضمن فرهنگ لغتش «قاموس ترکی» شمار این وام واژگان .

- عربی به وفور از واژه های زبان فارسی تأثیر پذیرفت و از آن اقتباس کرد، حتی ترکی عثمانی نیز از فارسی هزاران کلمه را وام گرفت، تا آنجا که شمس الدین سامی (نگارنده نخستین دائره المعارف ترکی) در آغاز قرن بیستم در ضمن فرهنگ لغتش قاموس ترکی شمار این وام واژگان را به 4400 واژه می رسانَد.

  یک متخصص تاریخ عثمانی با بیان اینکه زبان فارسی در پی ریزی و سیر تاریخی دولت عثمانی نیز زبانی مهم به شمار می رفته است از علاقه پادشاهان عثمانی به زبان فارسی می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کریم عبدالمجید، پژوهشگر و متخصص تاریخ عثمانی در جهان عرب در یادداشتی با عنوان فارسی و جایگاه آن در تاریخ عثمانی که در الجزیره منتشر شده، درباره زبان فارسی و جایگاهش در تاریخ عثمانی  گفته است.

در  ادامه ترجمه سپیده موسوی، دکترای زبان و ادبیات فارسی را از این یادداشت می خوانیم:  هرکس به زبان ها علاقه مند بوده و شیفته یادگیری زبان هاست باید برای زبان فارسی وقت بگذارد.


برچسب ها: زبان فارسی - عثمانی - فارسی - تاریخ عثمانی - ترکی - زبان - تاریخ
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه زبان فارسی در تاریخ عثمانی

جایگاه زبان فارسی در تاریخ عثمانی