مطالب مرتبط:
زنان بیشتر آلزایمر می گیرند؟
افتتاح مرکز فنی حرفه ای فدراسیون سوارکاری
4 تمرین مفید که کمک می کند فراموشی و آلزایمر نگیرید
افتتاح مرکز فنی حرفه ای فدراسیون سوارکاری
سقز می تواند به مرکز ترانزیتی کردستان مبدل شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 ساعت 09:102024-05-19پزشكي

کرج مرکز توانبخشی آلزایمر ندارد


سودمندی خدمات توانبخشی و کاردرمانی در کنترل سیر بیماری آلزایمر به دلیل عدم آگاهی اجتماعی و هزینه های بیماری اغلب نادیده گرفته می شود.

- ایسنا/البرز یک کارشناس ارشد کاردرمانی گفت: سودمندی خدمات توانبخشی و کاردرمانی در کنترل سیر بیماری آلزایمر به دلیل عدم آگاهی اجتماعی و هزینه های بیماری اغلب نادیده گرفته می شود.

علیرضا بهرامی در گفت وگو با ایسنا، گفت: آلزایمر یک اختلال پیشرونده عصبی و غیر قابل درمان است که باعث می شود سلول های مغزی فرد به مرور از بین برود و بافت مغز به تدریج کوچکتر از حد طبیعی خود شود.

علائم اولیه این بیماری با از دست دادن حافظه کوتاه مدت شروع می شود و غالبا افراد بالای 65 سال درگیر این بیماری می شوند، اما این بیماری شروع زودهنگام در سنین پایین تر هم دارد که به آن آلزایمر جوانی گفته می شود.

با پیشرفت بیماری و شروع اختلالات شناختی فرد در تشخیص زمان و مکان دچار مشکل می شود و به تدریج دچار توهم، هذیان گویی، افسردگی و دچار مشکلات جسمی و حرکتی می شود.

بهرامی در خصوص نیازهای توانبخشی و کاردرمانی بیماران مبتلا به آلزایمر گفت: آلزایمر یک بیماری پیشرونده است که درمان قطعی ندارد، اما با تشخیص به موقع، دارو درمانی و انجام توانبخشی می توان سیر بیماری را کندتر کرده و کیفیت زندگی بیمار را بهبود ببخشیم.


برچسب ها: بیماری - آلزایمر - خدمات توانبخشی - بیماری آلزایمر - کاردرمانی - توانبخشی - درمان
آخرین اخبار سرویس:

کرج مرکز توانبخشی آلزایمر ندارد

کرج مرکز توانبخشی آلزایمر ندارد