مطالب مرتبط:
ارمنستان و آذربایجان در مذاکرات قزاقستان شرکت می کنند
ایران میزبان جام باشگاه های آسیا شد
جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه های کشتی آزاد خارج شد
ایران میزبان جام باشگاه های آسیا شد
جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه های کشتی آزاد خارج شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 10:352024-05-01فرهنگي

با عشق به ایران در ارمنستان


موزه نسخه های خطی و دست نویس های باستانی ارمنستان، شاهکارهای نقاش و مینیاتوریست ایرانی ـ ارمنی «آندره سِوروگیان» از شاهنامه فردوسی را برای 6 ماه به نمایش گذاشت.

- موزه نسخه های خطی و دست نویس های باستانی ارمنستان، شاهکارهای نقاش و مینیاتوریست ایرانی ـ ارمنی آندره سِوروگیان از شاهنامه فردوسی را برای 6 ماه به نمایش گذاشت.

این موزه پیش از این، با رونماییِ گلچینی از آثار قاجار به مدت سه سال، به پیوندهای فرهنگی با ایران رنگ داده و همکاری هایی را با ایران برای مرمت نسخه های خطی آغاز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه ماتناداران (مسروپ ماشتوتس) در شهر ایروان ارمنستان، که به دلیل داشتن گنجینه ای از نسخه ها و کتاب های مقدس دعا، پس از کلیسای اچمیادزین ، مکانی مقدس برای مردم این کشور به شمار می آید، محل برگزاری رویدادهای بسیاری به ویژه در پیوند با ایران بوده است.

این موزه که حدود 20 هزار نسخه و دست نویس باستانی در اختیار دارد و حدود 450 اثر از میان آنها، نسخه های ایرانی است، به مدت سه سال گلچینی از آثار قاجاری را به نمایش گذاشته شده بود و در ادامه، نمایشگاهی از عکس های آرشیوی و کلکسیونی این موزه برپا شد که عکس هایی از ایران قدیم و دربار قاجار در بین آنها دیده می شد.


برچسب ها: ارمنستان - ایران - شاهنامه فردوسی - موزه - نسخه - شاهنامه - باستانی
آخرین اخبار سرویس:

با عشق به ایران در ارمنستان

با عشق به ایران در ارمنستان