مطالب مرتبط:
تخریب 300 قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
استاندار: استان مرکزی رتبه دوم اجرای پروژه های روستایی را دارد
استان مرکزی رتبه نخست تعریف پروژه های جدید و راهبردی را داراست
وزیر کشور: رتبه بندی سمن ها در دستور کار است
کسب رتبه نخست اتاق تبریز در برگزاری دوره «حمل کالای خطرناک و رانندگان حرفه ای»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:002024-04-29اقتصادي

رتبه چهارم سیستان وبلوچستان از نظر وابستگی به آب قنات برای کشاورزی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزی سیستان و بلوچستان از نظر وابستگی به آب قنات، رتبه چهارم کشوری را داراست.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزی سیستان و بلوچستان از نظر وابستگی به آب قنات، رتبه چهارم کشوری را داراست.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به 9 اردیبهشت روز جهانی قنات افزود: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استانهای کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات و تلاشهای طاقت فرسای آنها در قالب 1925 رشته قنات به طول 2327 کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با 15 درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استانهای قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.

وی اظهار کرد: در بارندگی های اسفند ماه سال گذشته و بارشهای فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از 300 رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بالغ بر 1200 میلیاد ریال مورد نیاز می باشد.


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - استان سیستان و بلوچستان - بلوچستان - سیستان - کشاورزی - سازمان جهاد کشاورزی - جهاد کشاورزی استان
آخرین اخبار سرویس:

رتبه چهارم سیستان وبلوچستان از نظر وابستگی به آب قنات برای کشاورزی

رتبه چهارم سیستان وبلوچستان از نظر وابستگی به آب قنات برای کشاورزی