مطالب مرتبط:
عضو انجمن آسم و آلرژی : 9 تا 13 درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
تجمع بازنشستگان کارگری به دلیل افزایش ناچیز حقوق ها
«آموزش، کنترل آسم را بهبود می دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال 2024
ورود افزایش سرمایه ددانا به مجمع
«آموزش کنترل آسم را بهبود می بخشد» شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال 2024
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 ساعت 13:402024-05-06پزشكي

آسم معضل روز به افزایش در جوامع


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آسم یک معضل بهداشتی برای کلیه جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه به شمار می رود که در دهه آینده حدود 25 درصد به مبتلایان ان افزوده خواهد شد.

- ایسنا/یزد رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آسم یک معضل بهداشتی برای کلیه جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه به شمار می رود که در دهه آینده حدود 25 درصد به مبتلایان ان افزوده خواهد شد.

دکتر محمد علی اوزی نژاد در این رابطه افزود: بیش از 334 میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند و سالانه بیش از 300 هزار نفر در جهان به علت آسم جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان این که طی دهه آینده حدود 25 درصد به آمار مبتلا به آسم افزوده خواهد شد، اظهار کرد: در کشور ما براساس آخرین مطالعات، شیوع علائم آسم در بالغین حدود 9 درصد و در کودکان 11 درصد است که البته این میزان در شهرهای دارای آلودگی هوا به مراتب بیشتر است.

اوزی نژاد خاطرنشان کرد: این بیماری یک اختلال التهابی مزمن و غیرواگیر راه های هوایی است که در آن بیمار به طور مکرر دچار سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه و احساس فشار بر روی قفسه سینه می شود.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی یزد - بیماری های غیرواگیر - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی یزد - دانشگاه علوم - توسعه - مبتلا
آخرین اخبار سرویس:

آسم معضل روز به افزایش در جوامع

آسم معضل روز به افزایش در جوامع