مطالب مرتبط:
شهید مطهری، نعمت بزرگی برای جهان اسلام بود
شهید مطهری از ابزار رسانه برای انتقال پیام استفاده می کرد
نوشته های شهید مطهری متناسب با زمان و نیاز مخاطب بود
شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 12:152024-05-01سياسي

شهید مطهری؛ معلمی مجتهد و مجاهد


شهید «مرتضی مطهری» را می توان نمونه کاملی از معلم و استادتمام در عرصه های علمی، اجتماعی و سیاسی دانست، به نحوی که نه تنها انقلابی در تبیین مبانی و اصول اسلامی به زبان ساده ایجاد کرد، - شهید مرتضی مطهری را می توان نمونه کاملی از معلم و استادتمام در عرصه های علمی، اجتماعی و سیاسی دانست، به نحوی که نه تنها انقلابی در تبیین مبانی و اصول اسلامی به زبان ساده ایجاد کرد، بلکه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در کنار امام خمینی(ره) پشتوانه سیاسی و فکری موثری به حساب می آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در شهر فریمان استان خراسان رضوی در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان گشود.

وی پس از دوران طفولیت به مکتب خانه رفت و به فراگیری دروس ابتدایی پرداخت و در سن 12 سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت کرد و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی مشغول شد.

در سال 1316 به رغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و با وجود مخالفت دوستان، شهید مطهری برای تکمیل تحصیلات خود راهی حوزه علمیه قم شد، به نحوی که در کنار تحصیل به امور اجتماعی و سیاسی نیز می پرداخت و با فداییان اسلام در ارتباط بود.


برچسب ها: مرتضی مطهری - پیروزی انقلاب اسلامی ایران - اسلامی - اصول اسلامی - مطهری - پیروزی انقلاب اسلامی - انقلاب اسلامی ایران
آخرین اخبار سرویس:

شهید مطهری؛ معلمی مجتهد و مجاهد

شهید مطهری؛ معلمی مجتهد و مجاهد