مطالب مرتبط:
هشدار تغییرات اقلیمی جدی تر شد
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
شاخص اقتصادی «آمادگی آینده» (future Readiness Index)
حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
تغییرات تیپ و چهره عشق ارسطو در پایتخت 5
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 ساعت 12:402024-05-06اقتصادي

آمادگی برای تغییرات اقلیمی در سایه تلاش محققان


«تحلیل آسیب پذیری و تاب آوری باغداران مرکبات در سازگاری آنها در برابر تغییر اقلیم در استان مازندران» عنوان طرحی است که سیدعبدالحمید هاشمی ساداتی در قالب رساله دکتری با راهنمایی اسماعیل کرمی دهکردی انجام داده و بنیاد ملی علم ایران هم از این طرح حمایت کرده است.

- تحلیل آسیب پذیری و تاب آوری باغداران مرکبات در سازگاری آنها در برابر تغییر اقلیم در استان مازندران عنوان طرحی است که سیدعبدالحمید هاشمی ساداتی در قالب رساله دکتری با راهنمایی اسماعیل کرمی دهکردی انجام داده و بنیاد ملی علم ایران هم از این طرح حمایت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی علم ایران (INSF)، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی همواره از دغدغه های محققان بوده است و بنیاد ملی علم ایران هم از طرح های تحقیقاتی درباره این موضوع حمایت داشته است.

هاشمی ساداتی با مدرک دکتری تخصصی توسعه کشاورزی از دانشگاه زنجان درباره علت انجام این طرح، گفت: توجه به مسأله تغییر اقلیم از اهداف و اولویت های کشورهای مختلف جهان است، چراکه با مسائل دیگری از جمله کاهش فقر، امنیت غذایی، دستیابی به خدمات بهداشتی، آموزش و انرژی ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: تغییر اقلیم تأثیر قابل توجهی بر منابع آب خاورمیانه می گذارد و به دنبال آن کشور ما نیز با چالش های جدی به خصوص در بخش


برچسب ها: استان مازندران - رساله دکتری - تغییر اقلیم - ایران - بنیاد - آسیب پذیری - ساداتی
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی برای تغییرات اقلیمی در سایه تلاش محققان

آمادگی برای تغییرات اقلیمی در سایه تلاش محققان