مطالب مرتبط:
استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟
استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟
استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟
نکاتی که باید هنگام استفاده از کنسروها رعایت کنید
نکاتی که هنگام استفاده از کنسروها باید رعایت کنید |
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 ساعت 15:302024-05-08پزشكي

استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟


از مصرف کنسروهایی که قوطی های آن بادکرده، سطح چرب یا دارای نشتی دارند و یا قوطی هایی که ظاهر غیر نرمال و کف دار شده اند پرهیز کنید.

- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: از مصرف کنسروهایی که قوطی های آن بادکرده، سطح چرب یا دارای نشتی دارند و یا قوطی هایی که ظاهر غیر نرمال و کف دار شده اند پرهیز کنید.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سعیده شجاعی علی آبادی، دکترای تخصصی علوم و صنایع غذایی گفت: از مصرف قوطی کنسروهایی با سطح چرب، باد کرده، دارای نشتی و یا با ظاهر غیر نرمال و دارای کف جدا پرهیز کنید.

   سعیده شجاعی علی آبادی درباره مصرف کنسروهای آماده مصرف مثل رب گوجه فرنگی، عوارض نجوشاندن کنسرو تن ماهی و ضرب دیدگی قوطی کنسرو مواردی را مطرح کرد.

  وی با اشاره به اینکه رب گوجه فرنگی در دسته مواد غذایی اسیدی قرار دارد افزود: پس از باز شدن درب قوطی کنسرو محیط مناسبی برای رشد کپک ها ایجاد می شود.

  شجاعی ادامه داد: کپک ها توانایی تولید توکسین هایی تحت عنوان مایکوتوکسین ها را دارند که معمولاً باعث ایجاد مسمومیت های مزمن بر اثر مصرف طولانی مدت غذاهای آلوده به آن ها می شوند.

  عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در رب گوجه فرنگی رشد کپک ها می تواند باعث ایجاد مایکوتوکسین هایی مانند آلترناریول و پاتولین شود و از آن


برچسب ها: کنسرو - قوطی کنسرو - رب گوجه فرنگی - مصرف - هایی - علوم پزشکی شهید بهشتی - عضو هیئت علمی دانشگاه
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟

استفاده از کدام کنسروها ممنوع است؟