مطالب مرتبط:
با تایید رهبر انقلاب محمد مخبر موقتا مدیر قوه مجریه شد
«محمد مخبر» با حکم رهبر معظم انقلاب مدیر قوه مجریه شد
با تایید رهبر انقلاب محمد مخبر موقتا مدیر قوه مجریه شد
رهبر انقلاب مخبر را به عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند
پیام تسلیت رهبر انقلاب و قرار دادن محمد مخبر در مدیریت قوه مجریه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 ساعت 12:502024-05-20سياسي

«محمد مخبر» مدیر قوه مجریه شد


رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله رییسی و هیات همراه در سانحه هوایی نوشت: آقای مخبر طبق اصل 131 قانون اساسی در مقام مدیریت قوه ی مجریه قرار می گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضاییه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز .

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، در پی شهادت آیت الله رییسی شهید جمهور، حضرت آیت الله خامنه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

در بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت آیت الله رییسی آمده است: جناب آقای مخبر طبق اصل 131 قانون اساسی در مقام مدیریت قوه ی مجریه قرار می گیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضاییه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رییس جمهور جدید انتخاب شود.

بنابراین محمد مخبر در سمت مدیر قوه مجریه قرار می گیرند تا تشریفات مراسم تشییع و نیز زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کند.

در اصل 131 قانون اساسی آمده است: در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رییس جمهور یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رییس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رییس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت های وی را بر عهده می گیرد و شورایی متشکل از رییس مجلس و رییس قوه قضاییه و معاون اول رییس


برچسب ها: رهبر معظم انقلاب اسلامی - آیت الله رییسی - قانون اساسی - آیت الله - رهبر معظم انقلاب - انقلاب اسلامی - انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار سرویس:

«محمد مخبر» مدیر قوه مجریه شد

«محمد مخبر» مدیر قوه مجریه شد