مطالب مرتبط:
چه کسی «سرزمین مادری» را نمی خواهد؟
سریال سرزمین مادری متوقف شد
توقف پخش سریال سرزمین مادری
علت توقیف سریال سرزمین مادری چه بود؟
سریال سرزمین مادری متوقف شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 ساعت 07:152024-04-23اجتماعي

ناپایداری آب شرب در سرزمین آب ها


افت سطح منابع آبی در لرستان سبب خشک شدن چشمه ها، قنوات، آبخوان ها و رودخانه ها و بحران خشکسالی شده که این موضوع زندگی افراد زیادی را در وضعیت قرمز آب قرار داده است، - ناکافی بودن منابع آب برای تأمین شرب پایدار موضوعی بسیار مهم است کـه باید به آن اهتمام ویژه داشت.

تامین آب شرب موضوعی است که در فصل گرما دغدغه مردم لرستان است، در این راستا؛ برخی کارشناسان معتقدند بسیاری از شهرهای استان از مرز بحران آب عبور کرده و در وضعیت تنش آبی قرار دارند و حتی در مواردی افت سطح آب های زیرزمینی موجب نشست زمین شده که مصداق آن ممنوعه اعلام شدن دشت های کوهدشت و رومشکان در دهه اخیر بوده است چراکه سفره های آب زیرزمینی بسیاری از مناطق توان آبیاری محصولات آبدوست را ندارد که در این باره ضرورت دارد متولیان آب برای بهبود منابع آبی و مدیریت صحیح آن تدابیر لازم را اندیشیده و قدم های موثری بردارند.

هم اکنون در خرم آباد به عنوان بزرگترین شهر و مرکز لرستان، تامین آب شرب از طریق منابع آب زیرزمینی (چشمه و چاه) بوده که منبع مطمئن و پایداری نیست و می تواند تحت تأثیر خشکسالی های کوتاه مدت قرار بگیرد.

با توجه به تغییر اقلیم، افزایش دما و کاهش بارندگی و تاثیر شدید آن بر منابع آبی، باید جهت تامین آب شرب بلندمدت و پایدار در خرم آباد و سایر شهرهای استان اقداماتی ص


برچسب ها: منابع آب - سفره های آب زیرزمینی - منابع آبی - زیرزمینی - زمین - منابع - موضوع
آخرین اخبار سرویس:

ناپایداری آب شرب در سرزمین آب ها

ناپایداری آب شرب در سرزمین آب ها