مطالب مرتبط:
دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند
طرح جدید فنی و حرفه ای برای 150 هزار دانش آموز
تولید روزانه تراکتور در کشور به 150 دستگاه رسید
استطاعتِ 150 متقاضی حج رد شد
استطاعت 150 متقاضی حج رد شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 ساعت 21:002024-04-25اجتماعي

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند


الماس های طبیعی میلیاردها سال طول می کشد تا در فشارها و دمای شدید در اعماق زمین شکل بگیرند، اما شکل های مصنوعی آن را می توان خیلی سریع تر تولید کرد، - البته معمولاً باز هم نیاز به تحت فشار شدید قرار گرفتن تا چند هفته دارند.

میلیاردها سال صبر کردن برای ایجاد یک قطعه الماس را فراموش کنید، چرا که دانشمندان توانسته اند آن را تنها ظرف 150 دقیقه پرورش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الماس های طبیعی میلیاردها سال طول می کشد تا در فشارها و دمای شدید در اعماق زمین شکل بگیرند، اما شکل های مصنوعی آن را می توان خیلی سریع تر تولید کرد، البته معمولاً باز هم نیاز به تحت فشار شدید قرار گرفتن تا چند هفته دارند.

به نقل از اس ای، اکنون یک روش جدید مبتنی بر ترکیبی از فلزات مایع می تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشار زیاد ایجاد کند.

در حالی که دمای بالا هنوز مورد نیاز است، در محدوده 1025 درجه سانتیگراد یک لایه الماس پیوسته ظرف 150 دقیقه و در فشار یک اتمسفر تشکیل می شود.

این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می کنیم و ده ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس مصنوعی مورد نیاز است.

تیم پشت این رویکرد نوآورانه به سرپرستی محققان موسسه علوم پایه در کره جنوبی مطمئن است که این فرآیند می تواند برای ایجاد تفاوت قابل توجهی


برچسب ها: الماس - فشار - اعماق زمین - دانشمندان - مصنوعی - نیاز - توان
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند