مطالب مرتبط:
ملحمدره؛ ماسوله غرب و روستای شکوفه های سیب و آلو
اتصال 7000 روستای بالای 20 خانوار جدید به اینترنت
طرح آبرسانی به 711 روستای گیلان تا پایان سال 1404 تکمیل می شود
دلربایی عروس زاگرس پس از بارش های باران
تشریح اقدامات راه آهن ناحیه زاگرس در ایام نوروز
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 فروردین 1403 ساعت 10:002024-03-22اجتماعي

سرآقاسید؛ روستای پلکانی زاگرس


اگر به ماسوله سفر کردی و بافت روستا برایت جذاب بوده، توصیه می کنم این بار به استانم چهارمحال و بختیاری سفر کن و ماسوله زاگرس را اینجا ببین.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدودا 132 کیلومتر از شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری که عبور کنی به روستای زیبای سرآقا سید می رسی، روستایی که ماسوله زاگرس است، روستایی پلکانی با قدمت بالا و بافت تاریخی منحصر بفرد.

روستایی با بافت متراکم، که خانه ها به صورت پلکانی و با خشت ساخته شده و بدون پنجره هستند، همین که درب ورودی خانه ها رو به طبیعت باز می شود حس می کنی به گیلان سفر کرده ای.

شاید آمدن به این روستا برایت سخت باشد اما سختی راه را به جان بخر و به این روستا سفر کن، روستایی که به دلیل حفظ اصالت و بکر بودن طبیعتش در میان مردم کمتر شناخته شده است.

مردمانی که همه کارهایشان را خود انجام می دهند، از محصولات خود استفاده می کنند، مخصوصا وقتی وارد این روستا می شوی تنها چیزی که به مشام می رسد و جان دوباره را در تو زنده می کند بوی نان تازه است، البته هر یک مشغول کاری هستند، صنایع دستی را می توانی در این روستا ببینی و از نزدیک با تولیدات آشنا شوی.

خانه های این روستا عموما از بخش های مجزایی برای سکونت و نگهداری دام و طیور تشکیل شده است که بخش مسکونی خانه ها خود به دو بخش لامردان (اقامت گاه مردان و مهمان های خانواده) و


برچسب ها: روستا - روستای - چهارمحال و بختیاری - روستایی - پلکانی - ماسوله - چهارمحال
آخرین اخبار سرویس:

سرآقاسید؛ روستای پلکانی زاگرس

سرآقاسید؛ روستای پلکانی زاگرس