مطالب مرتبط:
عید فطر آمد، تمام شد رمضان، تازه ما شروع شدیم...
خطیب نماز عید فطر شهر ری : انس با قرآن تقویت کننده تقوا در دل مومنان در ماه رمضان بود
برگزاری نماز عید فطر در ضلع جنوبی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
این چند کشور، چهارشنبه را عید فطر اعلام کردند
عید سعید فطر با «حال نو» در شبکه سه سیما
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 فروردین 1403 ساعت 12:402024-04-10سياسي

سرمایه رمضان و همت بلند در عید فطر


عید فطر، عید جوایز شناخته می شود؛ چنان که در دعای امام باقر ـ علیه السلام ـ در هنگام رفتن برای اقامه نماز عید فطر آمده است: «فإن الیک یا سیدی تهیئنی و تعبئتی و اعدادی و استعدادی رجاء و فدک و جوائزک و نوافلک؛ - حال که پس از یک ماه مهمانی خدا، وارد عید اولیاء الله می شویم، با نگاهی به پشت سر و شهرالله که لحظه لحظه آن مملو از نور و خوبی ها بود، با دستاورد ها و رهاورد هایی از این سفر معنوی روبه رو خواهیم شد که حفظ آنها، برای شروع دوباره زندگی معنوی، بسیار ارزشمند بوده است و فراموشی آن ها بستر سقوط را برایمان به ارمغان می آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ عیدفطر، عید جوایز شناخته می شود؛ چنان که در دعای امام باقر ـ علیه السلام ـ در هنگام رفتن برای اقامه نماز عید فطر آمده است: فإن الیک یا سیدی تهیئنی و تعبئتی و اعدادی و استعدادی رجاء و فدک و جوائزک و نوافلک؛ من آماده و مجهز شده ام به امید بخشش دریافت هدایا و جوایز و فضل و کرم تو.

از این روی، مناسب است در این گفتار، با بررسی برخی دعا ها و زیارت ها و روایات، بیشتر با آن هدایا و جوایزی که نصیب مؤمنان می شود، آشنا بشویم.

در آغاز به فرازی از دعای قنوت نماز عید فطر توجه می کنیم: اللهم انی اسئلک خیر ما سئلک عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون؛ خدایا من بهترین چیزی که بندگان صالح تو از


برچسب ها: عید فطر - نماز عید فطر - علیه السلام - اقامه نماز - امام باقر - نماز عید - السلام
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه رمضان و همت بلند در عید فطر

سرمایه رمضان و همت بلند در عید فطر