مطالب مرتبط:
نرمش قهرمانانه ی تاریخ
حماس: جنایت صهیونیست ها در غزه در تاریخ معاصر بی سابقه است
تاریخ و ساعت بازی برگشت ایران و ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی
پرداخت میلیونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در این تاریخ
کوشکی: شاهد وسیع ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 فروردین 1403 ساعت 09:352024-03-26سياسي

نرمش قهرمانانه تاریخ


امام حسن مجتبی در شرایطی ناگزیر به پذیرش صلح و یا بهتر بگوییم آتش بس می شود که معاویه در اثر خیانت خواص و جهل عوام، قدرت گرفته است و در صورت ایستادن در مقابل معاویه، - امام حسن مجتبی در شرایطی ناگزیر به پذیرش صلح و یا بهتر بگوییم " آتش بس" می شود که معاویه در اثر خیانت خواص و جهل عوام، قدرت گرفته است و در صورت ایستادن در مقابل معاویه، یا پیش از آن که جنگی در بگیرد امام توسط یکی از جاسوسان معاویه به شهادت می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری حوزه در مطلبی به مناسبت ولادت باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) به قلم مصطفی محجوب نوشت:روایت شهامت و دلیری امام مجتبی(علیه السلام) در نبردهای امیرالمؤمنین زبانزد خاص و عام بود، همو بود که در جنگ نهروان وقتی جناب محمد حنفیه از عهده عقب راندن و شکست دشمن برنیامد با یورشی قهرمانانه به دل لشکر زد و با وارد آوردن ضربه ای کاری بر شتر عایشه، کار جنگ را یکسره کرد.

چنان که مولا علی- با تحسینی که بی شک در نگاهش موج می زد- در مقابل شرمساری محمد حنفیه فرمود: پسرم خجالت نکش، او پسر پیامبر است و تو فرزند علی هستی.

.

! [1] در صـفـیـن مـردم را تـشـجـیـع مـی کـرد و بـا شعارهای آتشین خود مردم را به راه می انداخت و خود چنان بر قلب لشکر می زد که یورش های پیاپی او عـلی عـلیـه السـلام را نـگران کرده، فرمود: ای


برچسب ها: امام حسن مجتبی - معاویه - امام حسن - امام - خبرگزاری حوزه - امیرالمؤمنین - کریم اهل بیت
آخرین اخبار سرویس:

نرمش قهرمانانه تاریخ

نرمش قهرمانانه تاریخ