مطالب مرتبط:
زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 ریشتر خوزستان را لرزاند | عکس
زمین لرزه نیویورک آمریکا را لرزاند
زمین لرزه نیویورک آمریکا را لرزاند
ایران باید زمین بازی با اسراییل را تغییر دهد
زمین لرزه نیویورک آمریکا را لرزاند/نشست شورای امنیت برای لحظاتی مختل شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 فروردین 1403 ساعت 13:452024-04-06اقتصادي

جرم زمین، موجودات و همه چیزهای روی آن چقدر است؟


از حدود 100 سال پیش به این سو، استخراج مواد خام از دل زمین و طبیعت شدت گرفته که بخشی از این مواد خام برای تولید گرما و برق استفاده شده و بخشی دیگر نیز به شکل های دیگری از سازه تبدیل شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایتنا، پرسش درباره جرم زمین یا ساختمان ها و سازه ها و حتی موجودات زنده روی آن سوال تازه ای نیست.

پیش تر در سال 2017 هم مطالعه ای در مجله علمی پی ان ای اس (PNAS) منتشر شد که دانشمندان در آن، حجم سازه های ساخت بشر از سال 1900 به این سو را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده بودند که سازه های بشری شامل ساختمان ها، ماشین ها و زیرساخت ها از ابتدای قرن بیستم تاکنون 23 برابر شده اند.

از نظر تاریخی، از حدود 100 سال پیش به این سو، استخراج مواد خام از دل زمین و طبیعت شدت گرفته که بخشی از این مواد خام برای تولید گرما و برق استفاده شده و بخشی دیگر نیز به شکل های دیگری از سازه تبدیل شده اند.

بخشی از این مواد استخراج شده هم اینک در ساختمان ها، پل ها، دستگاه ها و ابزارها و ماشین ها و همچنین کالاهای دست دوم موجودند.

پژوهشگران در آن بررسی گفته بودند که لایه تکنوسفر زمین، یعنی لایه ای که انسان روی آن ساخت وساز کرده است، حدود 30 هزار میلیارد تن جرم دارد اما به راستی، جرم خود سیاره زمین چقدر است؟ اگر بخواهیم به این پرسش به طور خلاصه پاسخ دهیم، باید بگویی


برچسب ها: مواد خام - سازه - مواد - دیگر - زمین - ساخت - استفاده
آخرین اخبار سرویس:

جرم زمین، موجودات و همه چیزهای روی آن چقدر است؟

جرم زمین، موجودات و همه چیزهای روی آن چقدر است؟