مطالب مرتبط:
علم، فن آوری و نوآوری در خدمت حقوق بشر
آثار تاریخی و گردشگری ری آماده پذیرایی از گردشگران
آرامکو در حال بررسی خرید استون مارتین
حبس از یک تا 10 سال؛ مجازات یادگاری نویسی و هرنوع آسیب به آثار تاریخی
آرامکو در حال بررسی خرید استون مارتین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1403 ساعت 08:202024-03-21سياسي

بررسی تطبیقی آثار عدالت در اسلام و حقوق بشر


عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا گفت: عدالت مانند توحید، یکی از مقیاس های ارزیابی حقوق بشر است.

- ایسنا/همدان عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا گفت: عدالت مانند توحید، یکی از مقیاس های ارزیابی حقوق بشر است.

میثم نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه عدالت ضابطه غالب بر جهان خلقت است، اظهار کرد: نظام کائنات بر پایه عدل پابرجا است و در قلمرو تدبیر و اجتماع، دادگری و اقامه عدالت قدیمی ترین هدفی بوده که پیوسته در فکر و خاطر دانشمندان و مصلحت اندیشان اجتماعی بوده که نظام های حقوقی، با وجود تفاوت برداشت ها، در اصل عدالت به عنوان مبنای حقوق بشر توجه خاصی دارند اما در نظام اسلامی، این عقیده معنای واضح تری دارد.

وی با بیان اینکه عدل همچون توحید در همه مسائل اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی نظام اسلامی وجود دارد، افزود: هدف دین ساماندهی روابط اجتماعی براساس قانون عدل تبیین می شود و در این نظریه، همان طور که پیامبران الهی مأمور هستند تا عدالت را اجرا کنند، مردم به تبعیت از آنها مکلف هستند تا در راستای اجرای عدالت کوشش کنند همانطور که آیه 146 سوره آل عمران اشاره شده تعداد زیادی از مردان بزرگ و دلاور در کنار پیامبران برای اجرای عدالت با ظالمان مقابله کرده اند.


برچسب ها: دانشگاه بوعلی سینا - حقوق - عدالت - حقوق بشر - عضو هیأت علمی - اجتماعی - نظام اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تطبیقی آثار عدالت در اسلام و حقوق بشر

بررسی تطبیقی آثار عدالت در اسلام و حقوق بشر