مطالب مرتبط:
پیش بینی مهم رییس کل بانک مرکزی برای اقتصاد ایران / تورم چقدر می شود؟
بانک مرکزی برای حکمرانی در بازار ارز و کاهش تورم بسته ویژه رونمایی می کند
پیش بینی مهم رییس کل بانک مرکزی درباره نرخ تورم و قیمت دلار
برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از گرانی طلا/ وزیر نفت: اقتصاد رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است/ آرزوی اقتصادی معاون رییسی برای سال جدید
انحلال 3 موسسه اعتباری ناسالم/ برنامه بانک مرکزی برای احیا بانک ها چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 فروردین 1403 ساعت 08:352024-04-06اقتصادي

مهار تورم و حمایت از تولید؛ برنامه امسال بانک مرکزی


هدایت نقدینگی به بخش های مولد براساس اولویت ها، تداوم سیاست کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم و همچنین بهره گیری از شیوه های نوین تامین مالی از مهمترین رویکردهای بانک مرکزی به منظور تحقق اهداف طراحی شده در راستای تحقق شعار جهش .

- معاون بانک مرکزی اعلام کرد: هدایت نقدینگی به بخش های مولد براساس اولویت ها، تداوم سیاست کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم و همچنین بهره گیری از شیوه های نوین تامین مالی از مهمترین رویکردهای بانک مرکزی به منظور تحقق اهداف طراحی شده در راستای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیریجیان ضمن اشاره به شرایط ابتدای سال 1402 تصریح کرد: پارسال یکی از معدود سال هایی بود که بانک مرکزی برنامه مشخص سیاست پولی خود را در حوزه ریالی، ارزی و اعتباری تحت عنوان سیاست تثببیت اقتصادی اعلام و معرفی کرد.

وی ادامه داد: دلیل انتخاب رویکرد سیاستی مذکور آن بود که طی چهار سال متنهی به سال 1401، یعنی از 1397 تا 1401، با مجموعه اتفاقاتی در حوزه سیاسی و اقتصادی مواجه شدیم که منجر به تنزل اعتماد و تشدید انتظارات منفی میان عموم مردم و فعالان اقتصادی شد.

لذا این بازه زمانی چهار ساله با مجموعه ای از تلاطم ها و بی ثباتی ها در متغیرهای کلان اقتصادی همراه و موجب شد که متغیرهای کلان اقتصادی اعم از نرخ رشد نقدینگی، نر


برچسب ها: بانک مرکزی - نقدینگی - مهار تورم - مرکزی - هدایت نقدینگی - رشد نقدینگی - بانک
آخرین اخبار سرویس:

مهار تورم و حمایت از تولید؛ برنامه امسال بانک مرکزی

مهار تورم و حمایت از تولید؛ برنامه امسال بانک مرکزی