مطالب مرتبط:
واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
افزایش 22 درصدی مصرف بنزین در نوروز 1403
سید جلال ساداتیان: شما نمی توانید با یک بخشی از جامعه بین المللی کاملا در تضاد دائم باشید و صرفا بخواهید با یک بخش کوچکی از این جامعه کار کنید/ روسیه و چین در همه امور پای شما نایستاده اند/ هرچه محدودیت ها را افزایش بدهید، زندگی و سفره مردم محدودتر می شود
مصرف بنزین در نوروز امسال افزایش یافت
مصرف بنزین 22 درصد افزایش یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 فروردین 1403 ساعت 12:452024-03-29اقتصادي

افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس


روسیه واردات بنزین از بلاروس را در مارس افزایش داده است تا کمبود احتمالی در بازار داخلی به دلیل تعمیرات برنامه ریزی نشده پالایشگاه های روسیه پس از حملات پهپادهای اوکراین را رفع کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روسیه معمولا صادرکننده بزرگ سوخت و تامین کننده بازارهای بین المللی است، اما اختلال در فعالیت پالایشگاه های نفت، شرکت های نفتی روسیه را مجبور به واردات کرده است.

پس از حملات مکرر پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه های روسیه از ابتدای سال، روسیه صادرات بنزین را از اول مارس ممنوع کرد تا بتواند سوخت کافی برای بازار داخلی خود تامین کند.

روسیه معمولا سوخت بسیار اندکی از بلاروس وارد می کند، اما در فاصله اوت تا اکتبر سال گذشته، پس از این که با کمبود سوخت و افزایش سریع قیمت بنزین مواجه شد، به واردات از همسایه خود روی آورد.

منابع آگاه به رویترز گفتند: روسیه امسال، دوباره واردات بنزین از بلاروس را افزایش داده است و میزان وارداتش در نیمه اول مارس، به حدود 3000 تن رسیده است.

روسیه در فوریه، 590 تن وارد کرد، در حالی که در ژانویه هیچ وارداتی از بلاروس انجام نشد.

دو منبع صنعتی که مایل نبودند نامشان فاش شود، اظهار کردند: بحث درباره واردات بیشتر بین دولت ها و شرکت های نفتی در حال انجام است.


برچسب ها: روسیه - واردات بنزین - واردات - پالایشگاه - بنزین - بلاروس - بازار داخلی
آخرین اخبار سرویس:

افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس

افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس