مطالب مرتبط:
خواب آلودگی در بهار، چاره چیست؟
وضعیت آلودگی هوای تهران در 14 فروردین 1403
شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه 14 فرودین 1403
شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه 14 فروردین 1403
جزییات اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در سال 1403/ معافیت خودرو های برقی و هیربدی از پرداخت عوارض طرح ترافیک و آلودگی هوا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 فروردین 1403 ساعت 10:552024-04-02پزشكي

افزایش آلودگی دام ها به کنه هیالوما در فصول بهار و تابستان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، قابل انتقال از حیوان به انسان است و آلودگی دام ها در فصول بهار و تابستان به کنه هیالوما زیاد افزایش می یابد.

- ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، قابل انتقال از حیوان به انسان است و آلودگی دام ها در فصول بهار و تابستان به کنه هیالوما زیاد افزایش می یابد.

دکتر محمد جعفرزاده 14 فروردین گفت: بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان است که اساساً از طریق گزش کنه هیالوما و تماس با خون و ترشحات دام آلوده و همچنین انسان بیمار، قابل انتقال است.

وی افزود: با توجه به بومی بودن بیماری در کشور و افزایش فعالیت کنه ها در فصول بهار و تابستان، آلودگی دام ها بالا رفته و خطر گسترش و انتقال بیماری وجود دارد.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: رعایت موارد بهداشتی و آموزش جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا کشتار هر نوع دام حتی دام های اهدایی توسط خیرین و نذورات باید در کشتارگاهها انجام شود.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در هنگام ذبح و تماس با لاشه و قطعه قطعه کردن گوشت از وسایل حفاظتی استفاده شود و گوشت مصرفی مورد نیاز نیز از مراکز مجاز و دارای م


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی اردبیل - انتقال - کریمه کنگو - تابستان - معاون بهداشتی
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آلودگی دام ها به کنه هیالوما در فصول بهار و تابستان

افزایش آلودگی دام ها به کنه هیالوما در فصول بهار و تابستان