مطالب مرتبط:
جدال بورس با ریسک های غیراقتصادی
مدافع تراکتور از جدال با نساجی محروم شد
جدال اودینزه و رم به دلیل یک حادثه نیمه تمام ماند
جدال اودینزه و رم به دلیل یک حادثه نیمه تمام ماند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1403 ساعت 09:202024-04-15اقتصادي

جدال بر سر ریزتراشه های حافظه


رشد شتابان هوش مصنوعی، رقابت شدیدی در بازار ریزتراشه های حافظه میان شرکت های بزرگ دنیا ایجاد می کند و پیش بینی ها حاکی از آن است که یک شرکت کره ای رهبر بازار ریزتراشه های حافظه خواهد بود و به مرور توجه سرمایه گذاران و سیاستگذاران بیشتری را در سراسر دنیا جلب خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه شتابان فناوری هوش مصنوعی باعث ایجاد تقاضا برای ریزتراشه های حافظه با حجم بالاتر و سرعت پردازش بیشتر شده است؛ چرا که آموزش دادن یک مدل هوش مصنوعی نیازمند فضای ذخیره سازی و همچنین پردازشگرهای با سرعت بالا به منظور انتقال و تجزیه اطلاعات است، بنابراین بدیهی است که هر چقدر دسترسی به ریزتراشه های سریع تر و با گنجایش بیشتر فراهم باشد، مدل هوش مصنوعی حاصل از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

محققان برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کردند، به طور کلی ریزتراشه های حافظه دارای انواع مختلفی هستند؛ حافظه ایستا با دسترسی محدود، نوعی از حافظه است که هر بیت را روی چهار یا 6 ترانزیستور ذخیره می کند و از سرعت بالایی برای ذخیره سازی اطلاعات برخوردار است.

نوع دیگر DRAM یا حافظه دسترسی مستقیم پویا است و به حافظه ای گفته می شود که به منظور نگهداری و تبادل اطلاعات به جای استفاده از ترانزیستور، از خاز


برچسب ها: ریزتراشه - هوش مصنوعی - مصنوعی - حافظه - اقتصاد دانش بنیان - سرمایه گذاران - فناوری
آخرین اخبار سرویس:

جدال بر سر ریزتراشه های حافظه

جدال بر سر ریزتراشه های حافظه