مطالب مرتبط:
سیستان و بلوچستان خاستگاه تولید میوه های گرمسیری در کشور
راه اندازی لنج تفریحی در روستای هدف گردشگری «پُزم» سیستان و بلوچستان
ساحل زیبای چانف در سیستان و بلوچستان (فیلم)
آماده باش 68 تیم عملیاتی توزیع برق سیستان و بلوچستان در ایام نوروز
استخدام نقشه بردار از سیستان و بلوچستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 فروردین 1403 ساعت 14:202024-03-20اقتصادي

سیستان و بلوچستان خاستگاه تولید میوه های گرمسیری


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: شرایط اقلیمی خاص سیستان و بلوچستان زمینه را برای تولید محصولات کشاورزی از جمله میوه های گرمسیری، - ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: شرایط اقلیمی خاص سیستان و بلوچستان زمینه را برای تولید محصولات کشاورزی از جمله میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری در 105 هزار هکتار از باغات استان فراهم کرده است.

اردشیر شهرکی افزود: هم اینک در 105 هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان افزون بر 645 هزار تن انواع میوه ها تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

وی تصریح کرد: 63 درصد باغات میوه سیستان و بلوچستان را نخلستان با تولید سالیانه بیش از 280 هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد در منطقه دارد.

شهرکی با اشاره به اینکه استان از نظر تولید میوه های گرمسیری یکی از استان های سرآمد کشور است و در حال حاضر حدود 11 هزار و 500 هکتار باغات میوه های گرمسیری دارد که سالیانه کشاورزان در این باغات افزون بر 252 هزار تن انواع میوه های موز، گواوا، انبه، کنار، پاپایا، نارگیل، چیکو، تمبرهندی و.


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - استان سیستان و بلوچستان - بلوچستان - سیستان - معاون بهبود تولیدات گیاهی - میوه های گرمسیری - تولید محصولات کشاورزی
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان خاستگاه تولید میوه های گرمسیری

سیستان و بلوچستان خاستگاه تولید میوه های گرمسیری