مطالب مرتبط:
حدود 7 تن میوه هر روز در شهر قشم توزیع می شود
دانشمندان یک جزیره بهشتی پیدا کردند
دانشمندان یک جزیره بهشتی کشف کردند
دانشمندان یک جزیره بهشتی پیدا کردند
بازدید فرماندار قم از اورژانس بیمارستان شهید بهشتی قم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 فروردین 1403 ساعت 08:452024-03-23سياسي

دالاهو، شهر میوه های بهشتی


رییس اداره میراث فرهنگی دالاهو از این شهرستان بعنوان شهر باغات میوه های بهشتی نام برد و از مسافرین نوروزی دعوت کرد از این شهرستان بازدید کنند.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره میراث فرهنگی دالاهو از این شهرستان بعنوان شهر باغات میوه های بهشتی نام برد و از مسافرین نوروزی دعوت کرد از این شهرستان بازدید کنند.

سعید مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان دالاهو دارای جاذبه های گردشگری متعددی برای گردشگران نوروزی است، اظهارکرد: دالاهو را به واسطه وجود باغات متعدد انگور، انجیر و زیتون در ریجاب و باغات سیب در گهواره به شهر میوه های بهشتی ایران می شناسند.

وی افزود: همچنین باتوجه به پیشینه کهن این شهرستان در تنبور نوازی و ساخت این ساز سنتی، در سال های گذشته به عنوان شهر تنبور به ثبت ملی رسیده است.

رییس میراث فرهنگی شهرستان دالاهو به قدمت و پیشینه ساخت ابزارآلات فلزی در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: از دیرباز تاکنون چاقوی کرند در ایران مطرح و پرآوازه بوده و به دلیل مهارت مردم این شهرستان در ساخت ابزارآلات فلزی هرساله گردشگران زیادی در کنار بازدید از جاذبه های مهم شهرستان سری هم به بازار ابزارآلات فلزی کرند واقع در کمربندی این شهر می زنند.


برچسب ها: شهرستان - رییس اداره میراث فرهنگی - دالاهو - میراث فرهنگی - اداره میراث فرهنگی - شهرستان دالاهو - بهشتی
آخرین اخبار سرویس:

دالاهو، شهر میوه های بهشتی

دالاهو، شهر میوه های بهشتی