مطالب مرتبط:
دریای خزر هرگز خشک نمی شود/مراقب زمین های بیرون آمده از آب باشیم
دریای خزر هرگز خشک نمی شود/مراقب زمین های بیرون آمده از آب باشیم
هشدار بزرگ برای تمام ایرانی ها | خطر خشک شدن دریای خزر جدی است
پمپاژ آب خزر به خلیج گرگان امسال میسر نمی شود
پرفروش ترین جاروبرقی پارس خزر زیر 10 میلیون تومان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 فروردین 1403 ساعت 13:052024-04-13اقتصادي

دریای خزر خشک می شود؟


چند سالیست که شاهد نوسانات تراز آب دریای خزر هستیم و این مساله نگرانی هایی را بابت خشک شدن آن ایجاد کرده، اما کارشناسان معتقدند این نوسانات جزو رژیم طبیعی خزر است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مدتی است سوال هایی مبنی بر اینکه وضعیت دریای خزر در سال های پیش رو به چه شکل خواهد بود؟ آیا دریای خزر را از دست خواهیم داد؟ آیا خزر هم به دریاچه ارومیه تبدیل خواهد شد؟ به دغدغه ای برای مسوولان تبدیل شده و حتی اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است، این سوالات ناشی از نگرانی نوسانات تراز آب دریای خزر در چند سال گذشته شکل گرفته است، خزر با وسعت 600 هزار و 384 کیلومتر مربع و خط ساحلی هفت هزار کیلومتر در شمال کشور واقع شده و کشور های ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری ترکمنستان و قزاقستان اطراف آنرا احاطه کرده است.

 این دریاچه دارای ذخایر نفتی فراوانی است که البته مشکلاتی را برای محیط زیست آن ایجاد کرده، تردد کشتی های تجاری و عملیات اکتشاف و استخراج نفت موجب می شود که سالانه 122 هزار و 350 تن آلودگی وارد این پهنه آبی شود که تهدیدی جدی برای محیط زیست این دریای بسته است.

دریای خزر محل زیست 575 نوع گیاه و هزار و 332 گونه جانوری است، علاوه بر این خزر محل زیست و رشد مرغوب ترین ماهی های جهان به ویژه ماهیان خاویاری است، 90 درصد صید ماهیان خاویار


برچسب ها: دریای خزر - آب دریای خزر - کیلومتر - دریاچه ارومیه - نگرانی - جمهوری - دریاچه
آخرین اخبار سرویس:

دریای خزر خشک می شود؟

دریای خزر خشک می شود؟