مطالب مرتبط:
میان روشنگران افکار عمومی و تهدیدکنندگان امنیت روانی جامعه تفاوت وجود دارد
رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
باید میان روشنگران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی جامعه تفاوت قائل شد
پزشک های عمومی کجا هستند؟
پزشک های عمومی کجا هستند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 ساعت 16:202024-04-17پزشكي

کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در لرستان/با بیماری های نوپدید در جامعه مواجه هستیم


رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر با چالش کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در استان مواجه هستیم که با افزایش قیمت تعرفه ها احتمال دارد تعدادی از آنان از بخش خصوصی به دولتی بیایند.

- ایسنا/لرستان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر با چالش کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در استان مواجه هستیم که با افزایش قیمت تعرفه ها احتمال دارد تعدادی از آنان از بخش خصوصی به دولتی بیایند.

بهرام دلفان امروز، 29 فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل بهار عمده مسمومیت ها مربوط به مصرف قارچ های سمی است که این مقوله نیاز به پیشگیری دارد.

وی با بیان اینکه با بیماری های نوپدید در جامعه مواجه هستیم و باید توجه مسئولین را به این بیماری ها جلب کنیم، بیان کرد: مقوله سلامت فقط مختص به دانشگه علوم پزشکی نیست بلکه تنها در 25 درصد سلامت مردم دخیل هستیم و 75 درصد آن مربوط به تصادفات، بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان هاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری قلبی و عروقی رتبه اول مرگ و میر در استان است و تصادفات و انواع سرطان ها به ترتیب رتبه دوم و سوم هستند.

دلفان با بیان اینکه از سال 1400 تا 1402 در لرستان 71 پروژه با 40 هزار و 628 مترمربع و با 318 میلیارد تومان هزینه انجام شده است و 50 پروژه عمرانی با متراژ 167 هزار مترمربع


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی لرستان - رییس دانشگاه علوم پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی لرستان - علوم پزشکی - کمبود پزشک - بیماری ها
آخرین اخبار سرویس:

کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در لرستان/با بیماری های نوپدید در جامعه مواجه هستیم

کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در لرستان/با بیماری های نوپدید در جامعه مواجه هستیم