مطالب مرتبط:
دولت عراق خط لوله نفتیِ «رقیب اقلیم کردستان» به ترکیه را راه اندازی می کند
توقف موقت گذرگاه مرزی اقلیم کردستان عراق با ایران
جلوه های اقلیم چهار فصل در زندگی عشایرنشینی کهگیلویه و بویراحمد
آمادگی قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری 1404 /ریاست یک ساله بر مجلس دوازدهم قطعی است؟
اعتراض روسای اتاق ها به ابطال انتخابات اتاق آبادان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 فروردین 1403 ساعت 15:002024-04-09بين الملل

انتخابات شمال شرق سوریه؛ تلاش برای نسخه برداری از اقلیم کردستان عراق


«اداره خودمختار» کردهای سوریه برای بهره برداری سیاسی و داخلی از روابط خود با آمریکایی ها و غرب و حضور ائتلاف بین المللی در مناطق تحت سیطره خود با هدف پیش بردن طرح هایش و نسخه برداری از اقلیم کردستان عراق تلاش می کند.

- اداره خودمختار کردهای سوریه برای بهره برداری سیاسی و داخلی از روابط خود با آمریکایی ها و غرب و حضور ائتلاف بین المللی در مناطق تحت سیطره خود با هدف پیش بردن طرح هایش و نسخه برداری از اقلیم کردستان عراق تلاش می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اداره خودمختار کردهای سوریه از زمان تأسیس در سال 2013 برای نشان دادن خودش به عنوان یک واقعیت در بخش شمال شرق این کشور تلاش می کند.

کردهای سوریه با تشکیل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به عنوان شاخه نظامی خود با حمایت آمریکا در سال 2015 و تشکیل ائتلاف نظامی به ریاست یگان های مدافع خلق کرد با الحاق تشکلات نظامی کوچکی از اعراب و مسیحی ها اداره خودمختار خود را تقویت کردند و همین مساله به آنها اجازه داد تا مناطق تحت سیطره خود را به سمت مناطق و استان هایی گسترش دهند که عشایر در آنجا بیشتر سکونت دارند.

این نیروها بعد از گذشت پنج سال از تشکیل آن و با حمایت کامل آمریکا توانستند کنترل یک سوم مساحت سوریه را در دست بگیرند و یک نظام اداری را برای اداره این مساحت و گسترش آن در الحسکه، کوبانی و عفرین ب


برچسب ها: اقلیم کردستان عراق - کردهای سوریه - اقلیم کردستان - کردستان عراق - ائتلاف بین المللی - سوریه - نیروهای دموکراتیک سوریه
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات شمال شرق سوریه؛ تلاش برای نسخه برداری از اقلیم کردستان عراق

انتخابات شمال شرق سوریه؛ تلاش برای نسخه برداری از اقلیم کردستان عراق