مطالب مرتبط:
کشف راز تپه های ستاره ای 13 هزار ساله
کشف راز تپه های ستاره ای 13 هزار ساله
(ویدئو) تصاویری دیده نشده از کشف گنج سه هزار ساله در «تپه های قیطریه»
احداث مدرسه روستایی در مراوه تپه توسط 120 فارغ التحصیل مدرسه مفید تهران
دانش آموزان دبیرستان مفید تهران در مراوه تپه مدرسه می سازند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 فروردین 1403 ساعت 16:302024-04-04دانش

کشف راز تپه های ستاره ای 13 هزار ساله


در مطالعات انجام شده، سن و نحوه شکل گیری تپه های ستاره ای بررسی شده که بینش هایی در مورد گذشته زمین شناسی کره زمین را در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دانشمندان برای اولین بار از راز مفقود شدن تپه های شنی ستاره ای شکل در تاریخ زمین شناسی پرده برداشته اند؛ تپه هایی که قدمت آنها به هزاران سال پیش بر می گردد.

این مطالعه که توسط محققانی از دانشگاه های بیرکبک، Aberystwyth و آکادمی های UCL انجام شد، اولین مطالعه ای است که نشان می دهد که شکل گرفتن یک تپه ستاره ای چقدر طول کشیده و در عین حال به بررسی ساختار داخلی آن پرداخته شده است.

تپه ستاره ای چیست؟ تپه های ستاره ای، تپه های شنی و عظیمی هستند که نامشان از بازو هایی می آید که از یک قله مرکزی جدا می شود.

زمانی که از بالا به این اهرام شنی نگاه کنید، شبیه به یک ستاره دیده می شوند و در بیابان های مدرن مثل دریا های شنی آفریقا، عربستان، چین و آمریکای شمالی گسترده شده اند.

  این تحقیق نشان می دهد که قدیمی ترین قسمت های پایه تپه های شنی مراکش قدمتی حدودا 13 هزار ساله دارند که این کشف دانشمندان را بسیار شگفت زده کرد.

تپه های ستاره ای که تصور می شود بلندترین تپه های روی کره زمین هستند، همراه با تپه هایی در صحرای Badain Jaran چین با ارتفاع 300 متر، در بخش های دیگر منظومه شمسی از جمله در مریخ و


برچسب ها: ستاره - زمین شناسی - دانشمندان - مطالعه - زمین - هایی - بررسی
آخرین اخبار سرویس:

کشف راز تپه های ستاره ای 13 هزار ساله

کشف راز تپه های ستاره ای 13 هزار ساله