مطالب مرتبط:
«ریشا» نره شیر باغ وحش مشهد تلف شد
«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد
«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد
«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد
«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد/ ویدئو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 فروردین 1403 ساعت 17:152024-03-29اجتماعي

نره شیر باغ وحش مشهد تلف شد


خبر حال نامساعد «ریشا» شیر نر و «ارس» پلنگ نر باغ وحش مشهد با آخرین روز اسفندماه سال 1402 همراه بود که در نهایت منجر به تلف شدن ریشا، این گونه ارزشمند حیات وحش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، ریشا شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود 2 ماه از رسانه ای شدن حال وخیم اش، شب گذشته تلف شد.

 اطلاعیه مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی خبر از تلف شدن ریشا بر اثر بیماری دارد.

 اواخر بهمن ماه پارسال بود که تصویری از شیر نر 9 ساله لاغر اندام و دراز کشیده ای در قفس باغ وحش مشهد در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و گمانه زنی فعالان فضای مجازی در خصوص سوء تغذیه این حیوان را موجب شد تا بدانجا که معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به قضیه ورود و بر پیگیری قصور احتمالی در نگهداری از این حیوان تاکید کرد.

 در همان زمان بررسی و معاینات تیم متخصص دامپزشکی با حضور 9 دامپزشک نشان داد که میزان گلبولهای سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع روان (اسهال) بود.

 طبق اعلام مسوولان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در آن زمان و بر اساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک ها، استفاده از او.


برچسب ها: حفاظت محیط زیست - باغ وحش - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - سازمان حفاظت محیط زیست - محیط زیست - دامپزشکی - مشهد
آخرین اخبار سرویس:

نره شیر باغ وحش مشهد تلف شد

نره شیر باغ وحش مشهد تلف شد