مطالب مرتبط:
قیمت نفت اندکی افزایش یافت
با نصب آنتن های 5X ، پوشش دهی همراه اول در فولاد محله افزایش یافت
افزایش 17 برابری پهپادها و مهمات ارتش روسیه
اقدامات دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت قابل تقدیر است
تعداد کتابخانه های سیار کشور به 200 مرکز افزایش خواهد یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1402 ساعت 10:502024-02-22اقتصادي

خرید نفت روسیه توسط چین افزایش یافت


پالایشگاه ها در چین که بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است، در بحبوحه احتیاط خریداران هندی در برابر تحریم های آمریکا، حجم بیشتری از گرید نفتی سوکول روسیه را خریداری کردند.

- پالایشگاه ها در چین که بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است، در بحبوحه احتیاط خریداران هندی در برابر تحریم های آمریکا، حجم بیشتری از گرید نفتی سوکول روسیه را خریداری کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت تحلیل داده کپلر اعلام کرد پالایشگاه های چینی از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون، به طور میانگین، 168 هزار بشکه در روز نفت سوکول را خریداری کردند که سه برابر حجم خریداری شده در ژانویه و بسیار بالاتر از واردات 53 هزار بشکه در روز در سال 2023 بود.

در این بین، واردات نفت سوکول به هند، پس از توقف در ماه های دسامبر و ژانویه، از ابتدای فوریه تاکنون، 119 هزار بشکه در روز بود که کمتر از 140 هزار بشکه در سال گذشته بود.

چین و هند، پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در سال 2022 و تحریم های گسترده کشورهای غربی علیه مسکو، به عنوان بزرگترین خریداران گریدهای نفتی روسیه از جمله اسپو و سوکول ظاهر شدند.

در ابتدا، خریداران غربی در مواجهه با تدابیر تلافی جویانه کشورهای غربی، از دریافت محموله های نفت روسیه خودداری کردند اما از اواخر سال 2023، پالایشگاه های هندی هم با مشکلاتی از جمله مسائل مربو


برچسب ها: پالایشگاه ها - خریداری - پالایشگاه - هزار - بشکه - بزرگترین - برابر
آخرین اخبار سرویس:

خرید نفت روسیه توسط چین افزایش یافت

خرید نفت روسیه توسط چین افزایش یافت