مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1402 ساعت 10:202024-03-06سياسي

بولسونارو در 2022 در فکر کودتا بود


منابعی آگاه در برزیل اعلام کردند رییس جمهور سابق این کشور به دنبال راهی بود تا از تحویل قدرت به چهره ای که او را در انتخابات شکست داد، خودداری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند ژاییر بولسونارو رییس جمهور سابق برزیل این گزینه را در سر داشت که با صدور حکمی پس از انتخابات ریاست جمهوری 2022، از انتقال قدرت جلوگیری کرده و همچنان در راس امور باقی بماند.

شهادت این دو منبع در هفته های گذشته در حضور بازرسانی در این زمینه مطرح شده و می تواند برای بولسونارو مشکل ساز شود؛ چهره ای که حیات سیاسی اش روبه پایان به نظر می رسد و این روزها سعی دارد از مجازات حبس بگریزد.

بولسونارو به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در کارزار انتخاباتی 2022 این کشور، تا سال 2030 حق فعالیت سیاسی ندارد.

پلیس برزیل هم در جریان تحقیقاتی درباره تلاش های او برای ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات 2022، اخیراً پاسپورت وی را ضبط کرده است.

منابع مذکور به رویترز گفتند مارکو آنتونیو فریر گومز فرمانده کل سابق ارتش برزیل در جریان این تحقیقات به پلیس برزیل گفت بولسونارو در سر داشت که با صدور فرمانی مانع آغازبه کار لوییس ایناسیو لولا داسیلوا شود؛ چهره ای که در انتخابات 2022 با شکست بولسونارو، به ریاست جمهوری برزیل رسید.


برچسب ها: بولسونارو - انتخابات - رییس جمهور سابق - انتخابات ریاست جمهوری - رییس جمهور - جمهور - برزیل
آخرین اخبار سرویس:

بولسونارو در 2022 در فکر کودتا بود

بولسونارو در 2022 در فکر کودتا بود