مطالب مرتبط:
سند ملی موسیقی ایران منتشر شد
آغاز دوباره فعالیت بانک ملی در عراق+ سند
جزییات تلخ و دلخراش فوت آریانا ولی نژاد ملی پوش دوچرخه سواری
جزییات تلخ و دلخراش فوت آریانا ولی نژاد ملی پوش دوچرخه سواری
فوری/ بانک مرکزی عراق لغو فعالیت بانک ملی ایران را تعلیق کرد+ سند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 اسفند 1402 ساعت 13:352024-03-08دانش

جزییات سند ملی موسیقی منتشر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» که در جلسه 895 مورخ 1402/11/10 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه 454 مورخ 1402/09/28 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی .

- سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه 895 مورخ 1402/11/10 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه 454 مورخ 1402/09/28 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (بنا به پیشنهاد شورای هنر و ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه) به تصویب رسیده است؛ برای اجراء ابلاغ می­ گردد:مقدمه:موسیقی به عنوان هنری ارزشمند و الهی؛ آمیزه­ای از دانش، اندیشه و ذوق فطری و خدادادی است که به لطف حنجره انسان، ساز و طبیعت؛ خلق و بر اساس ذوق و قریحه ذاتی و نظم و انتظامی خردمندانه، تبلور و تجسم می­یابد.

این هنر، همانند دیگر هنر های بشری دارای ابعاد و مراتب مختلفی است و هر فردی به شیوه ای خاص با آن ارتباط می گیرد که البته می تواند موجب تعالی یا انحطاط جمعی نیز گردد.

در راستای تبیین اهمیت، و ارزش و جایگاه موسیقی؛ رسائل و مکتوبات بسیاری پیرامون بنیان های حکمی آن در دوره تمدن اسلامی، به رشته تحریر درآمده است که از آن بین؛ می توان به آثار فاخر شخصیت­های بزرگی نظیر: فارابی، اخوان الصفا، ابوعلی سینا، مولوی، صف


برچسب ها: شورای عالی انقلاب فرهنگی - شورای عالی انقلاب - انقلاب فرهنگی - شورای عالی - فرهنگی - شورای - سند ملی موسیقی
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سند ملی موسیقی منتشر شد

جزییات سند ملی موسیقی منتشر شد