مطالب مرتبط:
توصیه معنادار رسول جعفریان به وزیر کشور درباره امر به معروف و نهی از منکر
زیدآبادی خطاب به وزیر کشور: اجاره می دهید مردم عادی تمام کارکنان وزارتخانه را از صدر تا ذیل امر به معروف یا نهی از منکر کنند؟
زیدآبادی خطاب به وزیر کشور: اجاره می دهید مردم عادی تمام کارکنان وزارتخانه را از صدر تا ذیل امر به معروف کنند؟
کنایه معنادار به وزیر کشور درباره امر به معروف و نهی از منکر در مترو!
زیدآبادی خطاب به وزیر کشور: اجازه می دهید مردم کارکنان وزارتخانه را امر به معروف کنند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 اسفند 1402 ساعت 20:252024-03-10سياسي

واکنش به اظهارات وزیر کشور درباره امر به معروف


45 سال از عمر جمهوری اسلامی گذشته و هنوز یک تبیین رسمی و قانونی از اصل امر به معروف و نهی از منکر در دو حوزه شخصی و عمومی به عمل نیامده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: پرسشی از وزیر کشور 45 سال از عمر جمهوری اسلامی گذشته و هنوز یک تبیین رسمی و قانونی از اصل امر به معروف و نهی از منکر در دو حوزه شخصی و عمومی به عمل نیامده است.

امر به معروف و نهی از منکر در مفهوم قرآنی آن نوعی مسئولیت فردی و اجتماعی برای پیشگیری از انحطاط و ظلم و نابسامانی عمومی است.

تبیین امروزین آن، ایجاد سازوکاری سالم و کارآمد برای آزادی بیان و آزادی مطبوعات و قوه قضاییه عادل و مستقل برای رسیدگی به ادعاها و دعاوی ست نه پیچیدن به پر و پای شهروندان عادی در گوشه و کنار شهر! وقتی وزیر کشور می گوید؛ امر به معروف - که ظاهراً در نگاه او صرفاً به پوشش بانوان و استقرار حجاب بان ها در مراکز مختلف شهر خلاصه می شود- نیاز به هیچ مجوزی ندارد، به طور طبیعی این پرسش مطرح می شود که آیا او به افراد عادی اجازه می دهد که برای تذکر در باره نحوه انتصاب ها و چگونگی صرف بودجه و نوع عملکرد پرسنل وزارت کشور، در محل این وزارتخانه مستقر شوند و تمام کارکنان وزارتخانه را از صدر تا ذیل امر به معروف یا نهی از منکر کنند؟ اگر اجازه می دهد،


برچسب ها: امر به معروف و نهی از منکر - امر به معروف - نهی از منکر - وزیر کشور - معروف - جمهوری اسلامی - فعال سیاسی اصلاح طلب
آخرین اخبار سرویس:

واکنش به اظهارات وزیر کشور درباره امر به معروف

واکنش به اظهارات وزیر کشور درباره امر به معروف