مطالب مرتبط:
راه اندازی کنسانتره مس سولفیدی بخش خصوصی با حمایت صندوق بیمه معدنی
فعال سازی بخش خصوصی در توسعه زیست بوم و کاربست داده و هوش مصنوعی با ابزار اعتبار مالیاتی
کسب رتبه برتر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان در سطح کشور حاصل همدلی است
بخش خصوصی در توسعه زیست بوم و کاربست داده و هوش مصنوعی فعال می شود
پشیمانی بخش خصوصی از ورود به صنعت برق
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1402 ساعت 14:252024-03-17اقتصادي

فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد


اداره میراث فرهنگی استان سمنان اعلام کرد: فروش، معامله و نقل و انتقال آثار ثبت ملی شده که در اختیار بخش خصوصی باشد، با مجوز وزارت میراث فرهنگی، - ایسنا/سمنان اداره میراث فرهنگی استان سمنان اعلام کرد: فروش، معامله و نقل و انتقال آثار ثبت ملی شده که در اختیار بخش خصوصی باشد، با مجوز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ممنوعیت و محدودیت ندارد.

به دنبال واکنش های رسانه ای نسبت به فروش و واگذاری دو کاروانسرای تاریخی آهوان در استان سمنان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که فروش و معامله آثار تاریخی در صورت گرفتن مجوزهای قانونی، محدودیتی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سمنان در این اطلاعیه آمده است: کاروانسراهای تاریخی و فرهنگی شاه عباسی (آجری) و انوشیروانی (سنگی) واقع در محور آهوان، مطابق اصل 83 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فهرست نفایس ملی ایران قرار ندارد و به دلیل نوع فعالیت و اساسنامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اساسا مشمول مالکیت اموال دولتی و مفاد قانونی یادشده نمی شود.

فارغ از این موضوع، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطابق اساسنامه تأسیس، نهاد یا ارگان دولتی محسوب نمی شود و ماهیت خصوصی دارد.


برچسب ها: میراث فرهنگی - میراث فرهنگی استان سمنان - استان سمنان - فرهنگی - اداره کل میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی - اداره میراث فرهنگی
آخرین اخبار سرویس:

فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد

فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد