مطالب مرتبط:
غار شاپور ثبت ملی شد
غار شاپور ثبت ملی شد
پژوپارس، سازمان ملی استاندارد و تکلیف ثبت نام کنندگان
از این بانک وام بدون ضامن دولتی بگیرید | پرداخت وام 20 و 400 میلیون تومانی ویژه نوروز | قبل از عید ثبت نام کنید
ببینید | ثبت هوایی تصویر رشته کوه های زاگرس در واپسین روزهای زمستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 اسفند 1402 ساعت 13:452024-03-10اجتماعي

غار شاپور ثبت ملی شد


غار شاپور در نزدیکی شهر تاریخی بیشابور و در دیواره جنوبی دره ای وسیع بنام تنگ چوگان، واقع شده که قسمت شمالی تاقدیس دشتک (کوه شاپور) است و به دلیل قرار گرفتن مجسمه شاپور بر دهانه آن به غار شاپور معروف شده است.

- غار شاپور در نزدیکی شهر تاریخی بیشابور و در دیواره جنوبی دره ای وسیع بنام تنگ چوگان، واقع شده که قسمت شمالی تاقدیس دشتک (کوه شاپور) است و به دلیل قرار گرفتن مجسمه شاپور بر دهانه آن به غار شاپور معروف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به ثبت ملی مجموعه غار شاپور و تنگ چوگان بیشاپور گفت: به منظور حفظ انسجام و یکپارچگی مجموعه عناصر ساسانی شهر بیشاپور بستر طبیعی این مجموعه شامل چشمه، رودخانه، غار و دره مشرف به تنگ چوگان ملی شدند.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 20 اسفندماه در جمع خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه غار ها از جمله پدیده های ژئوتوریستی بسیار با ارزش هستند که هر ساله میلیون ها گردشگر و محقق در سراسر دنیا از آن ها بازدید می کنند، افزود: غار شاپور در نزدیکی شهر تاریخی بیشابور و در دیواره جنوبی دره ای وسیع بنام تنگ چوگان، واقع شده که قسمت شمالی تاقدیس دشتک (کوه شاپور) است و به دلیل قرار گرفتن مجسمه شاپور بر دهانه آن به غار شاپور معروف شده است.


برچسب ها: شاپور - چوگان - شهر تاریخی - گردشگری و صنایع دستی - بیشاپور - ثبت ملی - نزدیکی
آخرین اخبار سرویس:

غار شاپور ثبت ملی شد

غار شاپور ثبت ملی شد