مطالب مرتبط:
چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!
چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!
استخدام مهندس پزشکی در پیشرو طب فیروز در تهران
استخدام کارشناس تولید محتوا در پیشرو طب فیروز در محدوده نیاوران تهران
یک روز با شغل تکدی گری!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1402 ساعت 17:252024-03-12سياسي

چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!


داود فتحعلی بیگی، با تشریح پیشینه تاریخی حاجی فیروز ابراز تاسف کرد که این نماد فرهنگی و ملی به دستاویزی برای تکدی گری تبدیل شده است.

- جی پلاس، این هنرمند که بیشتر در حوزه نمایش های ایرانی، صاحب تجربه و تخصص است، درباره پیشینه حاجی فیروز توضیح داد: اساسا در دوره ای که بیشتر مردم سواد نداشته اند، معمولا حساب سال و ماه از دست شان می رفته و عنوان های خاصی برای تقویم می گذاشته اند مانند چله کوچیک، چله بزرگ و .

در چنین شرایطی که اغلب مردم، به حساب سال و ماه دسترسی نداشته اند، دسته جات نوروزخوان در اقصی نقاط کشور پیام آور نوروز و بهار بوده اند.

ایسنا نوشت؛ او ادامه داد: نوروز برای مردم ما نه تنها سرآغاز سال نو بلکه همزمان با شروع بهار و بیداری طبیعت و فراهم شدن زمینه کشاورزی و دامداری بوده است.

به همین دلیل، آمدن بهار برای مردم سرزمین ما که اغلب کشاورز یا دامدار بوده اند، اهمیت بسیاری داشته و پیام بهار نیز جالب توجه بوده است.

فتحعلی بیگی با بیان اینکه در سالشمار ایرانیان، یکی از رویدادهای مهم، تعریف تقویم بر اساس گردش طبیعت بوده است، ادامه داد: ایرانیان این موضوع را در قالب برخی از خرده نمایش ها به معرض تماشا می گذاشته اند و در هر نقطه از کشور، عنوانی برایش در نظر می گرفتند ولی سنت نوروزخوانی، مهم ترین سنتی نمایشی در بهار بوده


برچسب ها: حاجی فیروز - مردم - نوروز - فیروز - تکدی گری - پیشینه تاریخی - کشاورز
آخرین اخبار سرویس:

چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!

چگونه حاجی فیروز به تکدی گری افتاد؟!