مطالب مرتبط:
کانگوروی استرالیایی به ماه سفر می کند
ابلاغ همه اعتبارات سفر دوم رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
ابلاغ کلیه اعتبارات سفر دوم رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به آذربایجان غربی
درخواست گروسی برای سفر به تهران رد شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 اسفند 1402 ساعت 17:252024-02-23سياسي

کانگوروی استرالیایی به ماه سفر می کند


سازمان فضایی استرالیا در حال ساخت اولین ماه نورد نیمه خودکار این کشور با نام «روور» است که قرار است در مشارکت با «برنامه قمری آرتمیس» سازمان فضایی «ناسا» به کره ماه پرتاب شود.

- سازمان فضایی استرالیا در حال ساخت اولین ماه نورد نیمه خودکار این کشور با نام روور است که قرار است در مشارکت با برنامه قمری آرتمیس سازمان فضایی ناسا به کره ماه پرتاب شود.

 اولین ماه نورد استرالیا با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور روور (Roo-ver) نامگذاری شده و قرار است تا اوایل سال 2026 به کره ماه پرتاب شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سازمان فضایی استرالیا در حال ساخت اولین ماه نورد نیمه خودکار این کشور با نام روور است که قرار است در مشارکت با برنامه قمری آرتمیس سازمان فضایی ناسا به کره ماه پرتاب شود.

این ماه نورد اقدام به جمع آوری نمونه هایی از خاک ماه خواهد کرد که بطور خاص به آن سنگپوش یا رگولیت (regolith) گفته می شود.

ناسا تلاش خواهد کرد تا از این خاک ها اکسیژن استخراج کند و این یک گام کلیدی به سمت ایجاد یک حضور پایدار انسانی روی کره ماه و تولید سوخت موشک برای حمایت از ماموریت های آینده به سیاره مریخ است.

استرالیا به تازگی میزبان یک رقابت نامگذاری برای اولین ماه نورد این کشور بود که در نهایت نام روور با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور از میان بیش از هشت


برچسب ها: سازمان فضایی - استرالیا - ماه نورد - سازمان - فضایی - کره ماه - پرتاب
آخرین اخبار سرویس:

کانگوروی استرالیایی به ماه سفر می کند

کانگوروی استرالیایی به ماه سفر می کند