مطالب مرتبط:
علائم کمبود هر کدام از ویتامین ها در بدن انسان
مقایسه بدن های آرنولد شوارتزنگر و هادی چوپان
درمان کوفتگی عضلات بدن از سر تا پا
اراده راسخ ایران و الجزایر برای تقویت همکاری های مشترک
بدن این اتوبوس مسافربری پر از تریاک شد/ مسافران شوکه شدند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 اسفند 1402 ساعت 09:002024-03-05پزشكي

روش های تقویت بدن در سرما


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال امکان ابتلا به عفونت های تنفسی افزایش پیدا می کند، بر ضرورت مصرف آنتی اکسیدان کافی به منظور تقویت ایمنی بدن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، آرزو رضازاده، دکترای علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نیازهای تغذیه افراد در فصول سرد سال، عنوان کرد: به طور کلی کالری و ریزمغذی های مورد نیاز در شرایط و فصول مختلف، تفاوتی ندارد و توجه و تنوع در مصرف گروه های اصلی مواد غذایی مطابق با هرم تغدیه ایدر هر فصلی توصیه می شود.

وی ادامه داد: البته در روزهای سرد باید مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش داد چراکه به علت شرایط موجود، زمان بیشتری در فضای بسته سپری می شود و افراد در معرض ابتلا به عفونت های تنفسی قرار می گیرند.

به گفته رضازاده، در فصل سرد به علت خشکی هوا، رطوبت لایه مخاط دستگاه تنفسی و توان لایه مخاطی برای دفع ذرات میکروبی و ویروسی کاهش می یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه میوه ها، سبزی ها، گروه نان و غلات و سایر گروه های اصلی مواد غذایی آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را تامین می کنند، افزود: مواد غذایی سرشار از ویتامین A و پیش سازهای آن، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D آنتی اکسیدان ها قوی هستند که مصرف روزانه آن توصیه می شود


برچسب ها: علوم پزشکی شهید بهشتی - دانشگاه علوم پزشکی - آنتی اکسیدان - دانشگاه علوم - عضو هیأت علمی دانشگاه - علوم پزشکی - شهید بهشتی
آخرین اخبار سرویس:

روش های تقویت بدن در سرما

روش های تقویت بدن در سرما