مطالب مرتبط:
مسکو: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد
همچنان به برجام پایبند هستیم/ هیچ کالا اسراپیلی وارد ایران نمی شود/ اگر حمایت آمریکا نباشد رژیم توانایی اداره جنگ را ندارد
حسن روحانی: برای احیای برجام همه چیز آماده بود اما...؟!
سخنگوی وزارت خارجه: برجام در دستور کار ایران است / گفتگو های دیپلماتیک متوقف نشده؛ کا نال های ارتباطی تبادل پیام همچنان برقرار است
ویدیو/ از برجام تا بازنمایی اقتدار ایران در سطح بین الملل
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1402 ساعت 07:302024-02-20بين الملل

مسکو: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد


میخاییل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین بامداد سه شنبه بار دیگر بر نبود هیچ جایگزینی برای برجام تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، اولیانوف بامداد سه شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: یک سال پیش تحلیلگران غربی و اغلب مقامات گمانه زنی های زیادی را در مورد نقشه دوم درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کردند.

وی افزود: روسیه همیشه این دیدگاه را ابراز می کرد که هیچ برنامه واقع بینانه ای وجود ندارد و هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

اکنون می بینیم که روسیه حق داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ایران پس از امضای برجام در سال 1394 با هدف لغو تحریم های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در 16 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفت.

اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، تحریم هایی که به واسطه برجام رفع شده بود، با تصمیم یکجانبه وی برای خروج از این توافق در 18 اردیبهشت 1397 (8 می 2018) بازگردانده شد.

جمهوری اسلامی ایران در سال 2018 سازوکار حل اختلاف را در چارچوب کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران امور خارجه اعضای باقی مانده در این توافق فعال کرد.


برچسب ها: آژانس بین المللی انرژی اتمی - آژانس بین المللی انرژی - برجام - سازمان های بین المللی - بین المللی - برنامه هسته ای ایران - اولیانوف
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد

مسکو: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد