مطالب مرتبط:
در اختتامیه بزرگداشت نظامی چه گذشت؟
تصاویر/ آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان شرقی
مراسم اختتامیه هفته گرامیداشت حکیم نظامی با حضور وزیر فرهنگ آغاز شد
اختتامیه مناظرات دانش آموزی آزادراه در کرمان + تصویر
آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای کنگره 10 هزار شهید آذربایجان شرقی‎
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 اسفند 1402 ساعت 16:452024-03-11سياسي

در اختتامیه بزرگداشت نظامی چه گذشت؟


در مراسم اختتامیه بزرگداشت حکیم نظامی از نظامی پژوهان برگزیده تقدیر شد.

- ، آیین اختتامیه سومین دوره بزرگداشت ملی و بین المللی حکیم نظامی، شاعر پارسی گوی قرن ششم هجری با حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سفیر تاجیکستان در ایران و جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی و سفرای کشورهای خارجی مستقر در تهران، یکشنبه 20 اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا پیام رییس جمهور به این مراسم را به این شرح خواند: سیمای حکیم نظامی شاعر پارسی گوی سده ششم هجری که در تقویم ملی کشور روز 21 اسفندماه به نام او مزین گشته، پس از گذشت قرن های متمادی همچنان بر پهنه آسمان زبان و ادب فارسی می درخشد و مایه فخر همه پارسی زبانان و فرهنگ مداران در تمامی اعصار است.

چکامه سرایی که لطف و حسن سخنش دل از ستارگان پرفروغ شعر و ادب فارسی ربوده است و منظومه هایش نه فقط از جنبه های داستانی بلکه از حیث ظرافت شعر، دامنه واژگان و تعبیرهای زیبا گنجینه ای بی نظیر، درخشان و سرشار از حکمت را به روی ما گشوده است.

آثار غنایی که این حکیم فرزانه سروده در ورای مرزهای جغرافیایی ایران فرهنگی و دیگر اقوام و ملت ها نیز تأثیر بسزایی داشته است تا آنجا که به دنبال او منظومه های بسیار پردا


برچسب ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزیر فرهنگ و ارشاد - نظامی - اختتامیه - فرهنگ و ارشاد - بزرگداشت
آخرین اخبار سرویس:

در اختتامیه بزرگداشت نظامی چه گذشت؟

در اختتامیه بزرگداشت نظامی چه گذشت؟