مطالب مرتبط:
خشم دولت یونان از سریال «اسکندر»
خشم دولت یونان از سریال «اسکندر»
انتقاد وزیر فرهنگ یونان از کیفیت سریال اسکندر مقدونی
عصبانیت رونالدو از غرور پسرش | حرکت زشت پسر رونالدو باعث خشم رونالدو شد
جذب 5 هزار نخبه در دستگاه های اجرایی در دولت سیزدهم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1402 ساعت 12:102024-02-20فرهنگي

خشم دولت یونان از سریال «اسکندر»


درام نتفلیکس درباره اسکندر مقدونی انتقاد کرد و آن را داستانی بسیار بی کیفیت، کم محتوا و مملو از اشتباهات تاریخی توصیف کرد.

- جی پلاس، اظهارنظر لینا مندونی ـ وزیر فرهنگ کشور یونان ـ در مورد مستند ـ درام اسکندر: آفریدن یک خدا در حالی مطرح شده است که نمایش رابطه همجنس گرایانه بین اسکندر مقدونی و معتمد و دوستش خشم مخاطبان را برانگیخته است.

ایسنا نوشت؛ در یونان یکی از روزنامه های اصلی کشور، این سریال را تحریف حقیقت خواند و فیلم ساخته الیور استون در سال 2004 درباره اسکندر را به دلیل شروع یک کمپین تبلیغاتی در مورد همجنسگرایی اسکندر سرزنش کرد.

دیمیتریس ناتسیو رییس حزب سیاسی راست افراطی یونان، این سریال را تاسف برانگیز، غیرقابل قبول و غیرتاریخی خواند و گفت که هدف این فیلم انتقال پنهانی این مفهوم است که همجنس گرایی در دوران باستان قابل قبول بوده است، عنصری که فاقد پایه و اساس است.

وزیر فرنگ یونان در پاسخ به پرسشی در پارلمان درباره این مستند ـ درام محصول کمپانی نتفلیکس آن را مملو از نادرستی های تاریخی و نشان دهنده شلختگی کارگردان و فقیر بودن سناریو توصیف کرد و گفت: در منابع تاریخی هیچ اشاره ای نشده است که رابطه میان اسکندر و دوستش هفستیون از مرزهای دوستی که ارسطو تعریف کرده است فراتر می رود.


برچسب ها: اسکندر - یونان - اسکندر مقدونی - همجنس - سریال - تاریخی - دوران باستان
آخرین اخبار سرویس:

خشم دولت یونان از سریال «اسکندر»

خشم دولت یونان از سریال «اسکندر»